A Facebookon eddig is sok hirdetési lehetőség létezett, mostantól azonban a Facebook keresőjének találatai között is lehet hirdetni.
Megjelent egy új hirdetés formátum, a Sponsored Results.
Ha ezt használod, akkor a megadott oldalakra, alkalmazásokra illetve érdeklődési területekre kereső felhasználóknak meg fog jelenni a hirdetésed a Facebook kereső ablakában.
Persze ezt a hirdetés formátumot is csak a Power Editorban tudod elérni a hírfolyam célzáshoz hasonlóan.
Tudom, a Facebook keresője gyenge, nehezen találja meg az oldalakat, van amit nem is talál meg, ráadásul kevesen használják.
Vannak esetek, ahol azonban még is lehet létjogosultsága.
Ilyen például, ha éppen egy kampányt futtatsz a Facebookon kívül, és használod a bűvös „keress ránk a Facebookon” sort.
Eddig ennek nem volt értelme köszönhetően a keresőnek.
Viszont mostantól talán jó lesz.
Sőt!
Van egy nagyon érdekes dolog ennél a keresés típusnál.
Minden eddiginél pontosabban lehet vele célozni!
Célozz az összes konkurenciádra!
A többi keresési típusnál is tudtunk pontos érdeklődési kör alapján célozni Facebook oldalakra.
Ez a funkció hasznos volt, azonban a célozható oldalak száma valamilyen furcsa algoritmus alapján korlátozva volt.
Itt nincs.
A Sponsored Results típusnál, gyakorlatilag mindenre tudsz célozni.
A legkisebb oldalaktól a témákon át az alkalmazásokig.
Bár a célozható emberek köre ellenére a kalkulált elérés viszonylag kicsi.
Például megcéloztam egy 20.000 körüli oldalt, de a kalkulált elérés csak 500 környékén volt.
Valószínűleg ekkora aránya keres ténylegesen a felhasználóknak.
Itt ugyanis nem feltétlenül a rajongókra célzunk, hanem azokra, akik keresnek az adott oldalra illetve témára.
Érdekes lehetőség, kíváncsi vagyok, milyen eredménye lesz, hiszen természetesen teszteljük már.
De kíváncsi vagyok a Te véleményedre is.
Szerinted van értelme keresésre hirdetni a Facebookon?