Érdekes új funkcióval rukkolt elő a Facebook ez pedig a rejtett Facebook bejegyzés lehetősége.
Tudsz úgy bejegyzést írni, hogy azt nem látják a rajongók.
Nem jelenik meg a hírfolyamban sem és a Timeline-on sem.
Mi értelme elrejteni egy bejegyzést?
Ezzel tesztelhetsz például.
Megteheted, hogy írsz egy bejegyzést, és meghirdeted azt.
Mellette írsz egy ugyanolyan témájú másikat is, és azt is meghirdeted.
A kettő közül a sikeresebbet pedig kipublikálod!
A/B teszt Facebook módra
Ok van értelme, de hogyan?
Ezt a bejegyzés típust csak API-n keresztül tudod elérni, vagyis speciális szoftver kell az ilyenhez.
De ezzel nincsen semmi gond, mert van egy ingyenes szoftver, ami rendelkezésedre áll, ez pedig a Power Editor, amit nem csak hirdetés kezelésre használhatsz.
A Power Editorba ugyanis betöltheted az oldalaid tatalmát is, és posztolni is tudsz.
A gyakorlatban ez a folyamat:
1. Nyiss Google Chrome-ot és nyisd meg a Power Editort (igen, megint a bivaly szerkesztő 🙂 )
a hirdetés kezelőben. Ha még nem tetted, először telepítsd le a Power Editor plugint
2. Katitnts a Page Post menüpontra
3. Töltsd be a Facebook oldala(i)d tartalmát (kék menüsor download gomb)
4. Válaszd ki az oldalt ahová posztolni szeretnél (táblázat fölött jobbra)
4. Kattints a Create post gombra, és értelemszerűen készíts egy bejegyzést
5. A bejegyzésre kattintva válaszd a View post linket!
Kész is a kis titkos bejegyzésed, amit tudsz önállóan hirdetni, vagy akár tudsz önállóan linkelni.
Egyébként a Power Editort nem csak rejtett bejegyzés létrehozására használhatod.
Ha a Create Post meletti Publish Post gombot nyomod meg, akkor beállíthatod, hogy megjelenjen rendesen a bejegyzés.
Figyelem!
Egy problémát tapasztaltam a Power Editorral létrehozott bejegyzéseknél: a statisztika hiányát.
Amelyik posztot power editorban hoztam létre, azoknál nekem nem mutatja meg az adatokat se a Power Editorban, sem az Insightsban.
Ami minimum kellemetlen. Jeleztem már a Facebooknak, de még nem tudtak értelmes választ adni, szóval ennek tudatában használd ezt a funkciót!
Nem gondolom egyébként, hogy minden bejegyzést érdemes split tesztelni, de egy-egy hirdetési kampánynál akár jól is jöhet. Sőt, néha egy egyeztetésnél is praktikus lehet, ha élőben látjuk a bejegyzést. Mindenesetre nem árt hogy van ilyen funkció.
Hogy tetszik a lehetőség? A véleményed és a tapasztalataid bátran írd meg a hozzászólások között!