Kik nézik a Facebook adatlapodat?

Ha arra vagy kíváncsi, hogy ki nézi a Facebook adatlapodat, jó helyen jársz.
Most megtudhatod, hogy mi az igazság: ez átverés.

Tudd meg ki nézi a Facebook adatlapod!
Most már tudod: ezt nem tudhatod meg.

A Facebook nem ad ki ilyen információt, akár oldalon, akár alkalmazásban, akár játékban látsz ilyen felhívást, jobb ha tudod, ez átverés.
Az ilyen oldalak alján megjelenő figyelmeztetés, hogy ez csak egy becslés finoman szólva túlzás. Ez ugyanis csak véletlenszerű találgatás.

Frissítés: A Facebook hivatalos álláspontja a témában itt. Köszi a linket Ofczianka Balázsnak!

Azt javaslom, ha ilyen felhívást látsz, ne kattints rá, ne lájkold, ne telepítsd az alkalmazást, mert jó esetben csak fölösleges üzeneteket fogsz kapni a hírfolyamodba egy ilyen oldaltól, rossz esetben spam-eket e-mailben.

Igaz, hogy azt is írják az ilyen alkalmazások, hogy nem gyűjtenek adatokat, de az e-mail címedhez még is hozzáférnek.
Ha pedig ezt átveréssel szerezték meg biztos vagy benne, hogy nem fogják használni?
Ez egyébként nem gyanúsítgatás, de jobb ha tudsz erről a lehetőségről is…

Mindenesetre a lényeg: ha az érdekel, hogy megtudhatod-e a Facebookon, hogy ki mikor nézte meg az adatlapodat, akkor most megtudtad. Ilyen infót a Facebook nem ad ki, ezért vigyázz hova kattintasz!
A helyedbe egyébként én nyomnék egy Unlike-ot ezeken az oldalokon, vagy lehet hogy még jelenteném is az alkalmazást, ugyanis ezek sértik a Facebook szabályzatát.

De ezt rád bízom, csupán annyit kérek, hogy nyomj egy lájkot és egy pluszegyet ennél a cikknél, hogy másokhoz is eljusson az infó, senkit ne lehessen átverni.
Köszi.

Ha egy kicsit érdekel a marketing része is, akkor maradj még.

Kinek éri ez meg?

Ha röviden akarok fogalmazni, akkor azt mondom senkinek, de ez nem lenne kerek.
Ha kicsit kibontjuk, akkor azt kell látni, hogy vannak cégek, témák vagy emberek, akiknek nem éri meg, és vannak, akiknek igen.

Azoknak a cégeknek éri meg, akik nagyobb érdeklődésre számot tartó termékeket illetve szolgáltatásokat kínálnak, esetleg olyanoknak, akik nagy forgalmat akarnak később weboldalra terelni, hogy ott hirdetési helyet adjanak ki. Például a viccoldalak tipikusan ilyenek.
Ha valaki összeszed valamilyen átverős vagy okleveles (vagy átverős ÉS okleveles) alkalmazással pár tíz vagy inkább pár száz ezer embert, és tudja tartani az aktivitást, akkor az lehet egy működő üzleti modell.
De ha Te egy célzott terméket vagy szolgáltatást áruló vállalkozás vagy, egy szálloda, egy étterem, egy lokális cég, akkor Neked egy ilyen kampány még árthat is ha bejön.

Amikor a sok like káros

Ugyanis ha olyan tömeget szedsz össze, akiket nem érdekel a szolgáltatásod, és az egyébként ügyes, célzott és jól működő kommunikációd, akkor nem az lesz a legrosszabb eset, hogy nem lájkolják a bejegyzéseid, vagy unlike-olják az oldalad.
Sokkal rosszabb például, ha a bejegyzéseidre visszabeszélnek, vagy elkezdenek trollkodni.
Ez az igazi célcsoportodra, a működő közösségedre nagyon rossz hatással lesz.

Ha pedig olyat kezdesz el kommunikálni, ami aktívan tartja a nagy tömeget, az az eredeti kommunikációdnak is árthat. És akkor még az image építésről nem is beszéltünk.

Szóval óvatosan az ilyen megoldásokkal.

Szabálytalan, de van hogy megéri kockáztatni

Így lehet ezt összefoglalni, mindenesetre én ritkán ajánlanám.

Azonban a kockázatvállalással kapcsolatban van még egy érdekes aspektusa a most pörgő alkalmazásoknak.
Mégpedig az, hogy reklám vannak némelyikben, konkrétan Citibank reklám.

Ez azért furcsa, mert a Facebookon kevés cég reklámozhat a hivatalos reklám felülteken kívül.
Nem néztem meg, hogy ez az affiliate hálózat valamilyen formában benne van-e a kiválasztott cégek között, de a Citibank marketingesei és PR-esei helyében utánanéznék, hogy hol, milyen környezetben jelennek meg a reklámjaim. Nem tűnik túl image növelőnek a dolog.

Röviden ennyit a Facebookon megint elharapózó adatlap őrületről.

Ha van véleményes, kérlek írd meg a kommentek között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, lájkold, pluszegyeld és oszd meg az ismerőseiddel!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük