A Facebook oldalak erőforrás részénél van egy menüpont: ismerd meg az oldalad keresőoptimalizálását címmel.
A link erre az angol nyelvű videóra visz, ami alapvető keresőoptimalizálási tanácsokat ad. A videó nem mai, de sok alapvető dolgot tartalmaz, amiket kiegészítettem még néhánnyal.
Azért is érdemes erről beszélni, mert talán Neked is feltűnt már, hogy ha keresel valamit a Google-ben, akkor nagyon sok Facebook oldal jön elő.
Ha egy jó keresésre a Te Facebook oldalad is előjön, akkor az plusz pont, hiszen még egy út, ami hozzád vezet.
Így nem csak a weboldaladon keresztül tudnak kapcsolatba kerülni veled, hanem a Facebook oldalon keresztül is.
Nézzük hát a legfontosabb feladatokat, ha szeretnéd keresőoptimalizálni a Facebook oldalad!
1. Jól válassz oldal nevet!
Rövid oldal nevet válassz, és lehetőleg olyat, ami jellemző rád. A videó a cégnevet hozza példának, de ha keresőoptimalizálás is a cél, akkor fontos, hogy olyan nevet válassz, amelyik kulcsszavakat is tartalmaz.
2. Jól válassz Facebook webcímet (felhasználói nevet)
A facebook.com/oldaladneve webcímre gondolok itt. Ezt ügyesen válaszd meg annak érdekében, hogy legyen esélyed jó helyen megjelenni. Ebben sem árt, ha van kulcsszó, de azt se feledd el, hogy a Facebook oldalnév egyik legfontosabb célja, hogy ha kiírod valahova (névjegy, szórólap, plakát, stb.), akkor onnan könnyen le tudják olvasni, és könnyen be tudják gépelni.
3. Töltsd ki a leírás mezőket!
A névjegy, a bemutatkozás és a többi bemutatkozás mező kitöltése nagyon hasznos.
Ide tudsz olyan szöveget írni ami a felhasználóknak is fontos és olyat is, ami a keresőnek is. töltsd ki okosan!
4. Helyi vállalkozást hely oldalba kategorizálj!
A helyi vállalkozás oldal kategória fontos lehet egy étteremnek, boltnak, üzletnek, hiszen itt a kategóriától függően további olyan kitölthető mezők is rendelkezésre állnak, amik segítenek a felhasználók tájékoztatásában és amik új információt adnak a Google-nek is.
5. Gyűjts linkeket lájk formában!
Vagyis minél több rajongót az oldaladnak. Ugyanis a Like-ok megjelennek a felhasználók profiljában, és mivel nagyon sok felhasználónál az adatvédelmi beállítások között publikusan jelenik meg a lájk, ezért ezt tudják vizsgálni a keresők.
Persze a lájk gyűjtéshez lehet sok mindent használni a jó tartalom túl a Facebook hirdetéseken át a különböző nyereményjátékokig, de ez más kérdés.
6. Vedd rá az embereket a bejelentkezésre!
Ha hely oldalad van, érd el, hogy az emberek bejelentkezzenek mobiltelefonon keresztül!
Ez további linkeket jelenthet a Facebook hírfolyamokban, illetve így több olyan emberhez eljuthatsz, akik a bejelentkező emberek ismerősei. Lehet, hogy később ők is lájkolni fogják az odlalad.
7. Rakd ki a weboldaladra a Facebook oldalad linkjét!
Ez nagyon fontos, hiszen ezzel releváns környezetből szerzel linket.
Viszont vigyázz, nem elég a különböző Like boxokat kirakni. Ezeket nem biztos, hogy könnyen megemészti a Google.
Rakj a tartalomba linket, ami a Facebook oldaladra mutat.
Fontos, hogy a weboldaladra, blogodba nem csak a Facebook oldalad főoldalát lehet belinkelni.
Az alkalmazások mellett belinkelheted akár az egyes posztokat is közvetlenül, vagy egy poszthoz tartozó kommenteket is.
8. Érd el, hogy más weboldalakra is kikerül a Facebook oldalad linkje!
A sok link, főleg ha azok hasonló tartalomról érkeznek hasznos szempont a Google rangsorolásában. Éppen ezért érdemes törekedni arra, hogy minél több weboldalról, minél több link mutasson a Facebook oldaladra (is).
Persze fontos megjegyezni, hogy a linkvásárlásokkal óvatosan, és a linképítésre is figyelj oda, hiszen a Google algoritmus frissítések mostanában nagyon rászálltak ezekre a dolgokra.
9. Események
Ha vannak események, amik érintik a cégedet, hozd létre őket az oldaladon.
Az eseményeknél így szintén lesz egy link a Facebook oldaladra a létrehozónál, de természetesen az esemény leírásába illetve az esemény posztjaiba is rakhatsz linkeket.
10. Rendszeres, friss tartalom
Írj folyamatosan friss tartalmat a Facebook oldaladon is, hiszen ha így teszel, akkor mások is szívesen fognak hivatkozni a Facebook oldaladra, ráadásul a Google is olyat fog olvasni, amelyik releváns és kulcsszavakkal van tele.
Neked van még tipped ami segíthet abban, hogy egy Facebook oldal keresőoptimalizált legyen?
Ha igen, írd meg, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot vagy egy pluszegyet!