A Facebooknak a tőzsdei bevezetéssel egyre több bevételt kell generálnia. Amúgy is nagyon le van maradva, hiszen csak 4.39 dollárt keres felhasználónként, míg a Google 38-at.
A Facebooknak tehát pénzt kell „csinálnia”, és ahogy látjuk, ezen rajta is van.
A posztok megjelenésének csökkenésével egyre inkább a hirdetések irányába tolja a Facebook oldalak gazdáit. Ahogy csökkennek a megjelenések, a cégek egyre többet lesznek kénytelenek hirdetni.
A hirdetések ráadásul már mobilon is megjelentek, bár dedikáltan mobilra még nem tudunk hirdetni, de a mobil hírfolyamban is jelennek meg Page poszt hirdetések.
Nyilván ha több bevételt akar a Facebook, az egyik út, hogy ezekkel játsszon: több hirdetési felület mobilon és asztali verzióban is. De ez korlátos, hiszen egy idő után túl sok lesz a hirdetés, ami a felhasználói élményt rontja.
Facebook apróhirdetés
Egy másik út, ha érdekeltté teszi a magánszemélyeket is abban, hogy hirdessenek.
Sokan például nem tudják, de nem csak az oldalak posztjai jelennek meg kevesebbszer (heti szinten 16%-át érik el a rajongóknak), de a magánszemélyek posztjai is csak az ismerőseik 12%-ánál jelennek meg.
Éppen ezért teszteli a Facebook a fizetős posztokat, amik több ismerőst érnek el.
Ez praktikus lehet néha, hiszen, ha el akarod adni a lakásod vagy az autód, és erről írsz egy-két posztot a Facebookon, akkor nem mindegy, hogy ezt csak 50 ember látja, vagy 400.
Facebook AdWords / AdSense?
A másik ami a bevétel új iránya lehet, az a Facebookon kívül megjelenő hirdetési felületek alkalmazása.
Erre az adatkezelési irányelvek megváltoztatása utal.
Ebben ugyanis szerepel egy olyan új elem, ami szerint a Facebook mostantól felhasználhatja a felhasználók adatait a Facebookon kívül megjelenő hirdetésekhez is. Akár külső weboldalakban, játékokban, szoftverekben, mobil alkalmazásokban is megjelenhet ennek köszönhetően Facebook hirdetés.
Hasonlóan a Google Adsense rendszeréhez, ahol weboldal tulajdonosok tudnak Google hirdetéseket megjeleníteni a weboldalukon. Ez a Google-nek új felületeket jelent, a weboldal tulajdonosok (egy részének) pedig bevételt.
Ha (amikor?) ez megtörténik, a Facebook könnyebben lehet egy jövedelmezőbb üzlet, hiszen nem kell feltétlenül a Facebook felületét telezsúfolni még több hirdetéssel, ráadásul az értékesebb, több bevételt termelő felhasználókat új felületeken is el fogja tudni érni.
Ez egyébként a felhasználóknak akár még jó is lehet. Mármint az, ha nem újabb Facebookon belüli hirdetési felületeken törik a fejüket Zuckerbergék.
Apróhirdetés szerű posztok, Facebook hirdetések külső weboldalakon és alkalmazásokban… mi jöhet még?
Te mit gondolsz? Oszd meg a véleményedet a hozzászólások között!