A Facebookon két fajta hirdetési rendszer van, a prémium és a marketplace.
A marketplace az, amit mindenki tud létrehozni magának. Ha egy hirdetés fölött rákattintasz a hirdetés létrehozása linkre, akkor ennek a létrehoz felületére jutsz.
A prémium hirdetésekkel viszont eddig itthon ilyenekkel nem nagyon találkoztunk. Tippelhettek miért… 😉
Most viszont a Vodafone megjelent page post ad típusú prémium hirdetésekkel, amik információim szerint az elsők Magyarországon. Ha minden igaz, eddig csak videó és fotó típusú prémium hirdetések futottak.
De nem is ez a lényeg, hanem, hogy nézzük meg, mitől prémium a prémium!
Ha összehasonlítjuk a marketplace hirdetéseket a prémium hirdetésekkel, akkor két fontos dolgot kell észrevennünk:
- prémium hirdetésből (jelenleg) csak egy jelenik meg
- a prémium hirdetések mérete jóval nagyobb
Nézzétek meg a képeket!
Jól látszik, hogy a prémium hirdetésből egy oldalon csak egy jelenik meg, míg marketplace hirdetésből akár 7 db.
Így a prémium hirdetésnek nem igazán kell versenyeznie, legalább is más hirdetéssel nem.
A prémium hirdetés mérete is nagyon nagy.
A rajongóknak mutatott hirdetéseknél több ismerősünk nevét is látjuk ráadásul rögtön hozzá tudunk szólni, ha page post ad-ról van szó. De a nagyobb kép még a nem rajongóknak szóló hirdetéseknél is sokkal csábítóbb.
A prémium hirdetések viszont csak a főoldalon, a hírfolyam mellet jelennek meg, az egyéb oldalakon (alkalmazás mellett, képek mellett, stb.) nem. Ott továbbra is csak marketplace hirdetésekkel fogunk találkozni.
Tudom, hogy prémium hirdetést valószínűleg kevesen fognak használni, viszont nem árt ha tudtok róla, hogy van, illetve azért is jó ha tudtok erről, mert ha kedvet kaptok például a prémium hirdetést meglátva, hogy ilyet szeretnétek, akkor tudjátok, hogy ilyet nem fogtok találni a marketplace-en belül.
Nektek tetszik ez a hirdetési formátum? Szerintetek hatékonyabb lehet, mint a sima hirdetés?