A Facebook sokat változtatott a hirdetések megjelenítésén.
Mind a Marketplace („önkiszolgáló” hirdetések, amiket a legtöbben használunk), mind pedig a Prémium hirdetések változtak.
A változás oka valószínűleg kettős:
- több marketplace hirdetésnek helyet biztosítani ugyanakkora felületen
- nagyobb előnyt biztosítani a drágább, Prémium hirdetéseknek.
A legtöbbünket érintő változás röviden összefoglalható:
- a Facebook hirdetéseknél a maximális szöveg méret 135-ről 90 karakterre csökkent,
- a kép pedig 110×80 pixelről 99×72 pixelre,
- a szponzorált történeteknél a szélesség 130 pixelről 118-ra csökkent (page post esetén, ha a post photo).
A Prémium hirdetéseknél a szponzorált történetek esetében képek mérete eközben 168×128 pixel, a videóké pedig 185×104 pixel, a „sima” Prémium hirdetéseknél pedig 110 x 80 pixel marad a kép méret.
Hatalmas különbség főleg a szponzorált sztori Prémium hirdetéseknél, ráadásul ott az ismerősök is erősebben jelennek meg.
Ennél persze sokkal több minden változott, a Facebook készített is róla egy részletes dokumentációt amit itt tudtok megnézni.
Hogy tetszenek ezek a változások?