Kevesen tudják, de a Facebookon eddig is kétféle hirdetési megoldás létezett a Facebookon.
Az egyik a mindenki számára elérhető, úgynevezett marketplace hirdetés.
Ezt mindenki létre tudja hozni a saját fiókjából aki azonosított felhasználó. Ezekkel biztos találkoztál már ha Facebookozol. A jobb oldali hasábba jelennek meg általában, de vannak a képek mellett, hozzászólásoknál, stb.
Ezek mellett párhuzamosan létezett már jó ideje a Prémium formátum, amire február 29-én nagyon sokat ráerősített a Facebook.
Most ezeket a Prémium hirdetési formátumokat mutatom be a Thinkdigital tájékoztatója segítségével.
(Most sok szöveg jön amit a hivatalos kiadványból vettem át. Bocs, de olyan szépen leírnak mindent, hogy nem akarom elrontani. Bár néha majd belemagyarázok.)
Tartalom terjesztés prémium hirdetések segítségével
A prémium hirdetés a leghatásosabb módszer a tartalom terjesztésére a Facebookon.
Ahogy szinte minden marketingkommunikációs folyamat a Facebookon, a prémium hirdetés is a kiváló, hatásos, kreatív tartalom létrehozásával kezdődik. A prémium hirdetés a Facebook legjelentősebb eszköze ahhoz, hogy ezt a fontos tartalmat a legtöbb rajongónak és azok barátainak eljuttassuk. A prémium hirdetés maximalizálja a márkával kapcsolatba lépők és arról beszélők számát, elmosva a határt a rajongók felé kommunikálás, és azok barátainak elérése között. Mindezt a Facebook legszembetűnőbb helyein történő megjelenéssel valósítja meg.
(Igen, ez a hivatalos anyag, ugye milyen szépen fogalmaz? De olvassunk tovább!)
A Facebook főoldalának (news feed) jobb oldalán, illetve magában a news feed-ben történő megjelenés 5-10x jobb engagement hatást eredményez, mint a Facebook bármely más felülete.
(Ez teljesen világos, a hírfolyamban nagyságrendekkel többet kattintanak az emberek, mint például az oldalsó felületeken a hirdetésekben vagy a tickerben. A hírfolyamban megjelenő hirdetés az asztali Facebookon és a mobil verzión is minden bizonnyal hihetetlenül hatékony lesz.)
Prémium hirdetés új helyeken
Az eddig létező prémium hirdetéshez képest tehát az új prémium hirdetés nem csak a news feed jobb oldalán, de magában a hírfolyamban, a mobileszközök hírfolyamában, illetve igény szerint a Facebook kilépő oldalán is megjelenik.
A történet tehát a Page post létrehozásával indul, és az üzenetnek a Facebook legjelentősebb felületein történő megjelenésével válik teljessé.
Ha a Page post megírása prémium hirdetéssel párosul, a tartalom a legmegfelelőbb időben jut el a teljes kívánt célközönségnek – még egyszer kihangsúlyozva – kizárólag a leghatásosabb felületeken.
Azok, akik még nem kapcsolódnak a márkaoldalhoz, a news feed jobb oldalán találkoznak a hirdetésbe kihelyezett page post-tal.
A rajongók, illetve a rajongók barátai számára az üzenet sponsored stories-ként, valamint a hírfolyam szerves részeként is megjelenik (legyen szó számítógépről vagy mobil eszközről).
A prémium hirdetésként megjelenő sponsored stories 40% jobb engagement-et, illetve 80%-kal eredményesebb megjegyezhetőséget nyújtanak, mint a korábbi prémium megjelenések.
Egy tudatosan leszervezett közösségi kampány háromszoros vagy még jelentősebb megtérülést (ROI) eredményezhet (a média-mixtől függően).
További jótanácsok a Facebooktól
Tervezd meg alaposan az oldalad, kihasználva a borító fotó és a postok kitűzése funkció előnyét is.
- Postolj naponta egyszer, és ne felejtsd el, hogy márciustól csak 90 karakter áll rendelkezésedre a hirdetési szöveg megfogalmazásához.
- Használj prémium hirdetést, hogy megfelelően tereld a célcsoport figyelmét a kívánt eseménnyel, vagy aktivitással kapcsolatban. A prémium hirdetés kiemelten egy termék piaci bevezetésére, egy rendezvény beharangozójára, egy rendezvénysorozat premierjére, vagy egy akciós időszak
- Használj hatásos látványelemeket! A célcsoport figyelmét egy egyszerű, megfelelő kontrasztos képpel kiválóan meg tudod ragadni, hiszen ez ellensúlyozza a fehér-kék hátteret.
- A fotók és videók kétszer olyan hatásosak. A megfelelően megragadó tartalom az útja a minél több news feed story generálásának. A fotók feltölthetőek egy Facebook galériába, de nem tartalmazhatnak szöveges átfedést.
Vége.
Ha idáig eljutottál ( és remélem igen), akkor szinte mindent tudsz a hivatalos kiadványból. Gratulálok!
Jól hangzik igaz?
És biztos igaz is, hiszen amit leírnak teljesen logikus.
Az új felületek (mobil, logout, hírfolyam) biztos nagyon hatékonyak, ráadásul már le is tesztelték.
Nem jár mindenkinek prémium
Azonban mielőtt nagyon fellelkesednél, el kell hogy mondjak valamit.
Ez a Prémium hirdetési formátum nem véletlenül nem érhető el a Marketplace-ben.
Ezt minden országban csak egy-két ügynökségen keresztül lehet futtatni.
A költségéről elég legyen annyi, hogy tavaly nálunk csak néhány ilyen hirdetés futott olyan cégekkel, mint a MOL.
Ettől függetlenül jó ha tudsz arról, hogy van ilyen lehetőség is, hiszen nagyon sok cégnek lehet olyan kampánya, amelyikben a nagy tömegek hatékony elérése, és a megtérülés a hívószó.
Ilyenkor érdemes elgondolkodni ezen a lehetőségen is. Főleg, mivel a közeljövőben itthon is valószínűleg egyre több ilyen speciális helyen elhelyezett speciális formátumú hirdetéssel fogsz találkozni.