Tudod mi az a viagra light?
A strandon jól mutat, de dugni nem lehet vele az ágyban nem sokat ér.
Körülbelül ilyen érzéseink vannak az igazán sikeres vírusos posztokkal vagy kampányokkal kapcsolatban:
jól mutatnak a számok, de a sok megszerzett ember valós hatása (majdnem) nulla.
Ezt kifejtem kicsit.
Tegyük fel, hogy Neked nem egy általános termékkel, szolgáltatással foglalkozó Facebook oldalad van, nem egy lovebrand vagy, hanem egy szűkebb célcsoportnak szolgáltatsz.
Kismamák, hifi fanatikusok, ügyvédek, cégvezetők, titkárnők, tök mindegy.
Ha Te kitalálsz egy ügyes kampányt (például hogy küldjenek be képet, amire szavaztatják a barátaikat, vagy jól terjedő kvíz témák indítasz), ami ráadásul be is jön, akkor lesz egy jókora tömeg a Facebook oldaladon, de ezek nagy része nem lesz a célcsoportod. Nem fogsz tudni nekik eladni semmit. Viagra light.
Cserébe a nem célcsoport rajongók nem értik miért kapnak tőled üzeneteket, és lehet, hogy hülyeségekkel kezdenek el bombázni a kommentekbe, vagy támadólag lépnek fel. Nekünk például soha nem kellett kitiltani embert az oldalunkról, de miután két posztunk vírusosan terjedt és 1200 rajongót hozott 2 nap alatt, volt már rá példa. Az új rajongók nem a célcsoportból érkeztek, és trollkodni kezdtek. Tiltani kellett.
Gondold végig, mielőtt nagyon virulens dolgot készítesz, ugyanis nincs értelme mindenkinek a nagyon széles körű terjedésre.
Ha csak nem érsz el olyan áttörő siker, mint az Extreme Silver az okleveles kampányával. Ő a 930.000+ rajongójából biztos nagy számú tömeget tud rávenni a vásárlásra, ennek viszont az ára, hogy csak a rajongók töredékét tudja megmozgatni.
Persze sokan örülnénk egy ilyen aktív töredéknek is, viszont ezt a sikert nem könnyű megismételni.
Az erőltetetten vírus hatásra építő kampányok helyett talán érdemesebb a célzott kampányokra, esetleg hirdetésekre koncentrálni.
Te mit gondolsz? Írd le, ha pedig egyetértesz, nyomd meg a like és a plusz egy gombot!