Ismerek egy céget, aki kitalálta, hogy a Facebookon úgy fog gyorsan rajongókat szerezni, hogy felajánl egy iPhone-t nyereményként.
A számítás be is jött, egy hónap alatt összegyűlt több, mint 6000 rajongó (ez még az okleveles korszak előtt volt).
Nagyon örült egészen addig, amíg meg nem mutattam neki a Facebook statisztikájában a rajongók demográfiai összetételét. A rajongók 70%-a ugyanis 13 és 20 év között volt, ami neki csak azért kellemetlen, mert a cég ügyfélköre 30 fölötti vezető beosztásúakból került ki.
Így a sok fiatallal nem sokat tudott kezdeni üzleti szempontból.
Ezt azért írom le, hogy mindenki legyen tisztába vele: az ajándék választja ki a célcsoportot.
Az All Facebook készített egy listát, amit tudni kell a megfelelő ajándék kiválasztásról, amit felhasználva összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a témában.
1. Legyen célközönség specifikus az ajándék!
Ne általános, nagy értékű ajándékokkal operálj!
Legyenek olyanok az ajándékok, amik a célcsoportodnak szólnak, és csak nekik ha lehet!
2. Nem kell, hogy sokba kerüljön!
Ezt még akkor tanultuk meg, amikor 2003-ban csináltunk egy internetes játékot egy pécsi utazási irodának. 500 forintos logózott polókat lehetett nyerni.
A posta valamiért késett a szállítással, de az utazási irodához csak úgy dőltek az e-mailek és a telefonok, hogy mikor kapják már meg a nyereményt.
Nem kell nagy érték, néha egy, vagy több kisebb ajándék is tud akkora zsongást csinálni, mintha egy iPad-et adnál oda.
3. Add azt amid van!
Ha teheted, a saját termékedet, vagy szolgáltatásodat add oda a játék keretében.
Így szűkíted a célcsoportodat és promózod a terméked, szolgáltatásod, céged.
Nem jobb ez, mintha külön kéne vásárolnod valamit csak azért, hogy odaad ajándékba?
Persze fontos, hogy a terméked szolgáltatásod, terméked legyen szexi, vagy legalább is legyen felöltöztetve szexire!
4. Legyél szezonális!
Adj olyat, ami éppen passzol a szezonhoz, vagy alakítsd olyanra, hogy illeszkedjen az aktuálisan futó témákhoz.
Például két héttel február előtt egy Valentin napi vacsora jobb nyeremény, mint egy sima vacsora.
5. Raktárkisöprő ajándékok
Általában abban gondolkodnak a cégek, hogy egy nagy ajándékot adnak.
Plazma tévé, hűtő, stb.
Logikus, hiszen az ilyenek nagyon csábítóak lehetnek a célcsoportnak.
Elvileg.
De sokaknak eszébe juthat egy nagy érték esetén, hogy „úgy sincs esélyem megnyerni.”
Legyen inkább sok kisebb nyeremény, akár olyan is, ami csak porosodik a polcaidon.
Így többször tudsz nyertest hirdetni, nagyobb lesz az esély a nyerésre mindenkinek és Te is megszabadulhatsz pár felesleges cucctól.
Ne felejtsd el, egy jó nyereményjátékhoz nem elég a Facebook szabályok betartása, nem elég a célcsoport pontos kiválasztása, és nem elég egy virulens alkalmazás.
Maga a nyeremény is nagyon meghatározó.
Neked van valamilyen jó nyeremény ötleted?
Írd meg a kommentek között, ha pedig úgy gondolod, hogy hasznos a cikk, megköszönjük, hogy nyomsz egy lájokt, pluszegyet vagy megosztást!