Megjegyzés: a cikk 2013-ban született, ezért olyan információkat tartalmazhat, amik már nem aktuálisak.
Több Facebook oldal is létezik, amik a Te céged neve alatt jelennek meg, de ezek közül csak az egyik az igazi?
Ez gyakran előfordul a Facebookon, ráadásul változatos okokból:
- amikor még nincs Facebook oldalad, és egy munkatársad a Facebook adatlapján megadja a munkahelyét, akkor a Facebook létrehoz egy automatikus oldalt.
- előfordul, hogy valaki létrehoz egy oldalt jogtalanul (de lehet, hogy jóhiszeműen), ami a céged, szolgáltatásod nevén fut.
- ha valaki mobil telefonról bejelentkezett a cégedhez például a megboldogult Facebook Places szolgáltatásban, akkor lehet, hogy ő hozott létre egy helyoldalt, csupán azzal, hogy megadta a megfelelő koordinátán a cégedet.
Most a megnézzük, mi a megoldás a harmadik esetre, vagyis arra, amikor egy helyoldal jött létre a Facebookon.
Facebook helyoldalak sokasága
Néha ez csak bosszantó, de néha elég komoly rajongói tábora össze tud gyűlni egy ilyen helyoldalnak.
Például a Jam Pub Facebook helyoldalának van 415 rajongója, és 1485 ember jelentkezett már be onnan. Ekkora számokért sok más oldal hajlandó fizetni. Sőt fizet is.
Szerezzük meg a helyoldalakat a Facebookon!
Mostantól erre nálunk is lehetőség van, korábban ez csak külföldön működött.
Íme a folyamat:
1. Menj el a helyoldalra, és a bal oldalon válaszd értelemszerűen valamelyik opciót:
Ez az üzleted?
Ismered a tulajdonost?
Protect Your Page!
Az utolsó opció az „Ez az üzleted?” helyén jelenik meg, ha valaki már értesített Téged arról, hogy megszerezhető egy oldal.
Tegyük fel, hogy Te vagy a jogosult az oldalra, kattints az „Ez az üzleted?” vagy a „Protect Your Page!” linkre!
Ekkor feljön egy kis ablak, ahol először is ki kell jelentened, hogy Te vagy a jogosult.
A következő lépésben meg kell adnod az adataidat értelemszerűen.
Itt két megfontolandó van, az egyik a cégnév, hogy azt hivatalos formában adjuk-e meg (még nem tudom a biztos választ), a másik pedig az, hogy kér más, külső rendszerekből információt, ahol szerepelhet az oldalad.
Mivel Yelp és a több jelölt hálózat nálunk nincs, ezért ide én a cégünk Google Maps-ben található közvetlen linkjét adtam meg.
A következő lapon két azonosítási formát ajánl fel a Facebook.
Vagy a hivatalos céges e-mail címed kell megadni, vagy fel kell töltened egy közüzemi vagy telefonszámlát.
Mivel az egyszerűbb az e-mail cím volt, én ezt választottam, de ehhez hozzá kellett adnom a hivatalos (cégneves domain végződésű) e-mail címemet a Facebook fiókomhoz.
Ha mindezt kitöltöttük, készen is vagyunk!
… és várhatunk, amíg megérkezik az e-mail, ahol igazolnunk kell, hogy mi kértük.
Utána mi történik?
Nos, ezt nem tudom, de amint újabb fejlemények lesznek, frissítem a cikket.
Mire jó egy helyoldal?
Ok, hogy megszerezehetjük, de mit kezdjünk vele?
A Facebook hely oldalak a sima oldalakhoz hasonló funkcionalitással bírnak.
Így ezen keresztül is tudsz kommunikálni azoknak, akik nem a Facebook oldalad rajongói, hanem a hely oldalad rajongói.
A hely oldalt ráadásul össze is tudod vonni (elvileg) a „sima” Facebook oldaladdal, így a két rajongói tábort egyesítheted.
Szóval nem érdemes veszni hagyni ezt a lehetőséget, érdemes a saját kezünkbe venni az összes Facebook oldalaunk sorsát!
A Te cégednek is van helyoldala?
Ha igen, és hasznos volt a cikk, lájkold és pluszegyeld, ha pedig úgy gondolod, másnak hasznos lehet, oszd meg vele!