A weboldalakba épített Tetszik gomb alig több, mint egy éve kezdte a pályafutását és máris milyen óriási karriert futott be!
Több, mint 2,5 millió weboldal integrálta már, naponta pedig 10.000 új honlapra kerül ki.
Talán a legnagyobb elismerés a Lájk gomb működésére, hogy a Google is próbál egy hasonló megoldást bevezetni +1 néven.
De ennek a cikknek nem a történelmi áttekintés a célja, hanem az, hogy tudd meg, milyen lehetőségek vannak általában a Tetszik gomb weboldalba építésébe.
A részletek és az egyes funkciók kibontása pedig a következő cikkekben jön.
Ha nem szeretnél lemaradni róluk, mindenképpen nyomd meg a Tetszik gombot a bejegyzésnél, és ha biztosra akarsz menni, iratkozz fel a Közösségi Marketing Felfedezőre!
Like funkció: megosztás mindenek előtt!
A legismertebb Like gomb funkció az, hogy a nekünk tetsző oldalakat „lájkolni” tudjuk.
Ez két dolgot is jelent, egyrészt a tetszésünk megjelenik magán az oldalon, a gomb mellett, vagyis nyomot hagyunk, másrészt pedig bekerül a Facebook üzenőfalunkra annak az oldalnak a linkje, ahol megnyomtuk a tetszik gombot.
Ez eddig világos, ez az alap.
Ennek kiegészítése az is, hogy nem csak megnyomni tudod a gombot, hanem üzenetet is tudsz mellé írni, hiszen a gomb megnyomása után megjelenik egy beviteli mező.
Ezt nem használják még sokan, aminek valószínűleg két oka van:
- A felhasználók nem tudnak erről a funkcióról
- A bejegyzés ablak csak akkor jelenik meg, ha a Like gombnak (és a mellette levő szövegeknek) legalább 450 pixeles helyet hagytunk a webodlalaon a gomb beépítésekor. Beépítésről majd a következő cikkben lesz szó.
A legtöbb cég tehát csak a megosztási lehetőségért építi be a weboldalába ezt a gombot, nem hagy helyet a bejegyzéseknek, ráadásul nem gondol bele a többi hasznos funkcióba.
Mire jó még ez a gomb egy weboldalnak?
Növeld a hitelességed!
Ugye mennyire meggyőző, ha azt látod egy cikk mellett, hogy már 20-an, 100-an, 1000-en lájkolták?
Nos ez tényleg fontos, hiszen ha itt nagy számot látsz, esetleg mellette (alatta) kicsi arcokkal, az bizony tényleg tudja növelni a hitelességet, így a pillanatnyi plusz forgalom növelés mellett a beérkezők számára is pozitívabb töltetet tud kapni az oldalad.
Arcok az oldalon
Kevés helyen alkalmazzák, pedig jó megoldás, hiszen ez egy plusz bizalomnövelő elem lehet, hiszen azoknak, akik be vannak jelentkezve a Facebookba, az ismerősök arca és neve jelenik meg a gomb alatt.
Egyes mérések szerint 3-szor vagy akár 5-ször többen nyomják meg a Like gombot, ha az ismerőseik arcát is látják a környezetében.
Mérés mindenek felett
A Like gomb nem ér véget ott, hogy berakod az oldalba, arra rákattintanak a látogatók, és ezért újabb forgalmat kaphatsz.
A Facebook ugyanis egy nagyon részletes statisztikát is nyújt a weboldalakba épített megoldásai mellé.
Ez a statisztika pedig nagyon látványos.
Ha még nem telepítetted az oldaladba, tedd meg mielőbb!
Kattints és, ebben a cikkben megtudod, hogy hogyan tudod mérni az oldalad Facebookos vetületeit.
De mire jó ez az egész?
Nézz rá erre a grafikonra például!
Ebből kiderült, hogy a mért weboldalon a Like gombot kb. 55.000 alkalommal látták a vizsgált időszakban.
Ebből 180-szor kattintottak rá.
Viszont ez a 180 kattintás kb. 43.000 alkalommal jelent meg a lájkolók ismerőseinek üzenőfalán a Facebookon link formájában.
Ez pedig 288 látogatást hozott vissza a weboldalra.
Érdekes számok igaz? De itt nem állunk meg!
Azt is megtudhatod, hogy kinek, melyik demográfiai csoportnak tetszik leginkább a weboldalad.
Sőt nem csak azt, ki kattintott a gombra, hanem azt is, hogy ki nem, vagyis kik azok, akik látták ugyan, de nem lájkoltak.
Persze ennél sokkal több részletet tudsz meg, ha használod a Like gombot és a hozzá tartozó statisztikát. Telepítsd fel mind a kettőt és csemegézz!
Ha használod ezt a statisztikát olyan adatokat kaphatsz meg az oldalad (Facebookozó) látogatóiról, amire máshogy nem nagyon van esélyed.
Demográfia a kezedben
Van ugyanis nagyon sok látogatottsági statisztika például a Google Analytics (amit egyébként mindenkinek ajánlok a weboldal forgalmi adatainak elemzésére), ezek azonban nem tudják azt megmondani, hogy akik az oldalon jártak, mennyi idősek, hol laknak, milyen neműek, stb.
Viszont a Facebook, mivel rendelkezik a regisztrációnak köszönhetően ezekkel az adatokkal, el tudja Neked ezt árulni.
Aki rákattint a Tetszik gombra (vagy használja a többi Facebook elemet), annak a demográfiai adatait is megtudjuk.
Persze ez két ok miatt nem lehet pontos:
- néhányan a Facebookozás után kijelentkeznek, és így interneteznek tovább, ő róluk nem sokat tudunk
- nem Facebook tag mindenki, róluk még mindig nem tudunk ezzel többet.
Viszont a tendenciák abba az irányba mutatnak, hogy egyre többen használják a Facebookot, így az információk egyre pontosabb lesznek.
Nem csak Facebookon belül mérhető
A Like gomb hatékonysága azonban nem csak a Facebook saját statisztikáján belül mérhető.
Akár a Google Analytics statisztikai adatain belül is kaphatunk információkat arról, hogy mennyire hatékony az oldalunk esetében a Like gomb.
A Tetszik gomb tehát egy hasznos elem, ha nem használod még, ideje beépítened.
Ezeken az alapokon kívül több mindent érdemes még róla tudni, ezért lesznek még cikkek, ahol ezzel foglalkozunk.
Ha szeretnéd megismerni a Facebook Tetszik gombban rejlő igazi lehetőségeket, iratkozz fel a Közösségi Marketing Felfedezőre, és mindenképpen nyomd meg a Tetszik gombot itt a cikk mellett! Azoknak, akik megnyomják a tetszik gombot, készülünk egy kis meglepetéssel. 😉
Egyébként Te használod már a Tetszik gombot? Mik a tapasztalataid, milyen hatással volt az oldaladra?