A like fétisről szóló cikkben azt írtam, hogy a Facebook oldalak statisztikai adatait bárki kívülről elérheti.
Az élesebb szeműek persze rögtön ráugrottak erre a mondatra, és milyen jól tették!
Ugyanis ez egy izgalmas terület, amiről nem árt tudni azoknak, akik Facebook oldalt kezelnek.
Nézzük meg most egy kicsit azt, hogy mit tudhatnak meg az idegenek a Facebook oldalunkról a beleegyezésünk nélkül! Vagy mit tudhatunk meg mi más Facebook oldalakról anélkül, hogy lenne hozzá admin jogunk.
Tagok (rajongók) száma
Ez nyilvánvaló. Ezt ugyanis láthatja bárki, aki rámegy az oldalra.
De megfelelő külső programok segítségével nem csak az aktuális számot lehet megnézni, hanem akár a múltbelieket.
Így nem kell senkinek kockás papír vagy excel tábla ahhoz, hogy nyomon tudja követni a Facebook oldalunk fejlődését.
Fontos dolog a rajongói szám önmagában, még fontosabb a tendencia, de arról szólt az előző bejegyzés, hogy nem a legfontosabb.
Akkor mi az?
Rajongói aktivitás
Egy Facebook oldalnál nagyon fontos, hogy mennyire aktívak a rajongók.
Mennyien lájkolnak egy posztot, mennyien szólnak hozzá egy-egy videóhoz, vagy linkhez, milyen gyakran raknak ki saját posztot az oldal üzenőfalára a rajongók.
Ezek az adatok mutatják meg, mennyire jól kommunikál az oldal és mennyire jó összetételű a rajongói köre.
A rajongói aktivitást egy sor különböző szemszögből lehet vizsgálni.
Posztonként, napi bontásban, óránként, különböző arányokban, stb.
Ezek pedig nagyon fontos információkat tudnak adni, hiszen ha jó adatok állnak rendelkezésünkre, akkor ezek segítségével meg tudjuk nézni, melyik üzenetek, üzenettípusok voltak a legeredményesebbek, mikor érdemes posztolni, stb.
Egyre jobbá tudjuk tenni a Facebook oldalunkat a saját adatokkal, és más hasonló oldalak adataival is, ha ehhez hozzáférünk.
Márpedig hozzáférünk.
Admin aktivitás
Milyen gyakran posztol egy oldal és mikor?
Milyen típusú posztokat ír, és melyek a leghatékonyabbak?
Ha ezeket át tudjuk tekinteni visszamenőleg egyszerűen, akkor az segít, hogy kiderítsük, hogyan érdemes folytatni.
Ha pedig ezeket az információkat kiderítjük egy másik oldalról, amelyik a mienkhez hasonló témájú, vagy a mi rajongói körünknek kommunikál, akkor az bizony értékes információ. Újabb ötletekkel lehetünk így gazdagabbak.
Legfontosabb rajongók
Ki válaszol a legtöbbet, ki az, aki a legtöbbet lájkol, ki ír a leggyakrabban az oldalad üzenőfalára?
Ezt általában csak érzik az oldal gazdák, de jobb lenne pontosan tudni.
Ha pontosan tudják, akkor jobban tudnak építeni akár azokra a rajongókra, akik aktívak, hiszen ők nem csak az oldal életéhez adnak hozzá, de az ismerőseik körében is terjesztik az oldalunk hírét.
Mit nem tudunk?
Körülbelül ezek az adatok azok, amiket ma bárki el tud érni bármelyik Facebook oldalról úgy, hogy külső alkalmazásokat, megoldásokat vesz igénybe. Olyanokat, amik szabályosak, amikhez az adatokat a Facebook szolgáltatja.
Persze van jó pár nagyon hasznos információ, amit még így sem tudunk megszerezni.
Ilyen egy Facebook oldal demográfiai összetétele, az elértek száma, a posztok megjelenésének mennyisége a rajongók üzenőfalán.
Azt sem tudjuk kívülről megállapítani, hogy melyik aloldalunkat milyen gyakran nézik, vagy azt, hogy milyen külső oldalról jöttek ide a látogatók.
De ne legyünk elégedetlenek, hiszen a többi nyilvános adat is nagyon hasznos.
Ha ehhez hasonló adatokat lehetne megismerni a konkurens weboldalakról, vagy AdWords hirdetésekről, akkor nagyon sok cég boldog lenne.
Aki ügyesen használja ezeket az információkat, eredményesen meg tudja tippelni, hogy egy Facebook oldal mitől fejlődik, mennyire jó, és mennyi ereje lehet üzletileg. Ezek a rajongói számból önmagában nem derülnek ki, viszont a különböző aktivitási adatokból igen.
De hogy ne legyen ilyen légből kapott a dolog, a következő cikkben sorra veszünk néhány módszert, amik segíthetnek Neked a „kémkedésben”.
Te is szoktad nézegetni a konkurens oldalak adatait?
Milyen módszerrel? Mire tudod használni a megszerzett információkat?
Írd le a hozzászólások között, a cikket pedig – ha tetszett- oszd meg az ismerőseiddel úgy, hogy megnyomd a tetszik gombot, vagy úgy, hogy elküldöd nekik üzenetként!