A látogatottsági trendeket vizsgálva azt tapasztalhatjuk, hogy december utolsó heteiben visszaesett a forgalom több olyan webes felületnél is, amit a hazai látogatók előszeretettel használnak.
Így járt a Facebook is, ami a korábbi töretlen menetelés után kevesebb forgalmat generált. Talán először a magyarországi megjelenése óta.
Persze felmerülhet a kérdés, hogy ez most egyenlő-e a Facebook stagnálásával.
Erre egyértelmű választ még nem tudunk adni, viszont a jövőt jelezheti valamennyire az, hogy a látogatás csökkenése ellenére az érdeklődés továbbra sem változott, vagyis továbbra is egyre többen keresnek Facebookkal kapcsolatos információkra (a Google-ben).
Mit jelent akkor ez a Facebook látogatás csökkenés?
Valószínűleg csupán annyit, hogy a karácsonyfa alatt, vagy éppen szilveszter este kevesebben ültek oda a géphez Facebookozni (vagy éppen Iwiwezni, Youtube-ozni).
Ráadásul az általános látogatottság csökkenésben szerepet játszhat az is, hogy az ünnepek között kevesebben dolgoztak.
Márpedig azt tudjuk, hogy a magánjellegű internetes forgalom komoly része származik munkahelyi gépekről, munka közben.
Akár hogy is, az adatok azt mutatják, hogy az ünnepek alatt inkább a valódi kapcsolatoké volt a főszerep, és az élő közösségi hálójukkal törődtek jobban a magyarok – nagyon helyesen.