6 Facebook hirdetési újdonság, amit meg kell ismerned


Igazán izgalmas és hasznos eszközökkel bővült a Facebook hirdetéskezelője az utóbbi napokban. Annyi újdonság van, hogy most csak felsorolni marad idő. De érdemes őket megnéznetek, mert a kampányaitok eredményessége múlhat rajtuk.

1. A Boost poszt új ruhája

A bejegyzés kiemelés új felületet kapott, ami nem csak frissült megjelenést hozott, hanem új funkciókat is. Megjelent például az Instagram mellett a Messenger, mint elhelyezési lehetőség.

A bejegyzés kiemelések kezelése sokat finomodott. Plusz már a Whatsapp fiókunkat is össze tudjuk kapcsolni vele.
A bejegyzés kiemelések kezelése sokat finomodott. Plusz már a Whatsapp fiókunkat is össze tudjuk kapcsolni vele.

Sőt a Whatsapp kapcsolat is. Persze ezek a változások függnek attól, milyen hirdetési célt választasz és milyen kreatívot szeretnél kiemelni.

2. Kampánystruktúra a hirdetéskezelőben

Hirdetés módosításánál és szerkesztésénél megjelent egy kampánystruktúra hasáb a bal oldalon.

Könnyebb kezelni a kampányainkat az új felülettel.
Könnyebb kezelni a kampányainkat az új felülettel.

Ez nem csak azért jó, mert könnyebb áttekinteni, éppen mit szerkesztünk, hanem azért is, mert itt van pár hasznos plusz funkció.

3. Közvetlen komment kezelés hirdetésnél

A fent említett kampánystruktúra felületen a hirdetések mellett található Művelet menüre (három pötty) kattintva a további lehetőségek közé rejtve találunk egy Facebook kommentek kezelése és egy Instagram kommentek kezelése linket is a hirdetés szinten. Egyelőre nálunk még nem működik, de ígéretesnek tűnik.

4. Videó készítés képekből

A videó egyre hatékonyabb kreatív formátum, a Facebook pedig láthatólag mindent megtesz azért, hogy könnyebben tudjunk videókat készíteni. Ennek legújabb megoldása a videósablonok használata. Ezeket a hirdetéskezelőben érjük el.

Videó készítéshez sablonokkal segít a Facebook
Videó készítéshez sablonokkal segít a Facebook

Magyarul a “Videókészítési készlet” nevet kapta a funkció. Ha rákattintunk, azt kapjuk, amit ígér: kiválaszthatunk álló és negyzetes sablonokat, amiket aztán testreszabhatunk.

5. Videó arány változtatás

Már nem csak a képeknél, a videóknál is könnyen változtathatunk az arányokon. A feltöltött videóinkat 5 különböző méretarány szerint tudjuk vágni.
Érdekes adalék, hogy az elsődlegesen ajánlott oldalaránya a videóknál már a 4:5, vagyis az álló formátum. Persze ez nem meglepő, hiszen mobilra kell tervezni a hirdetéseinket.

6. URL paraméter készítő

A forgalomterelő hirdetéseknél sokban támogatja a mérést, ha használunk URL paramétereket. Ezek kezelését könnyíti meg most a Facebook azzal, hogy egy segédfelületet rakott a rendszerébe. Amibe ráadásul néhány dinamikus paramétert is belerakott, így a kampányaink, hirdetéssorozataink, hirdetéseink nevét automatikusan adja át. Sajnos csak név alapú mezők mennek, az elhelyezés pl. már nem működik.

URL paraméterező felület a Facebookon belül
URL paraméterező felület a Facebookon belül

Persze van még egy csomó apróság, például a “Teljesképernyős élmény”, ami korábban “Vászon” (Canvas) néven futott, most “Azonnali élmény” néven fut. Ennél persze fontosabb, hogy van itt már űrlap kezelés is, de erről korábban már írtam.

A lényeg: egyre több hasznos megoldás van a hirdetéskezelőben. Ez szuper, bár a siker nem ezen múlik.
Fontosak ezek is, de még fontosabb, hogy jó stratégiát használjunk, és ügyesen építsük be az új megoldásokat a marketing folyamatainkba. Erre találtuk ki a Facebook Marketing Restart tréninget. Jelentkezzetek rá még időben! 😉