„A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.”
Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.
De a közösségi platformot annyi támadás és kínos ügy találta meg az utóbbi időben, hogy Zuckerberg kénytelen volt ezekre határozottan reagálni. Erről is lesz szó, de először nézzük a legfontosabb számokat:
- A Facebookot havi szinten 2,07 milliárd ember használja, naponta pedig 1,37 milliárd.
- A bevételük a 3. negyedévben 10 milliárd dollár fölött volt
- A hirdetési bevételük 88%-át a mobil hirdetések adják
- Az Instagramot 500 milliónál több ember használja napi rendszerességgel
- 20 millió cég kommunikál az ügyfeleivel Messengeren
- Több, mint 500 millió ember használja a Facebook Marketplace-t és az apróhirdetés csoportokat
- 30.000 cég használja a Workplace-t
- Az Instagram Stories-t és a Whatsapp Statust is több, mint 300 millió ember használja naponta
Zuckerberg elmondta, hogy mennyire felbosszantja, amikor azt látja, hogy a Facebookot, amit ők arra találtak ki, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, szóval a Facebookot rossz célokra használják sokan. Ezért együttműködnek a hatóságokkal, transzparenssé teszik a hirdetési rendszert úgy, hogy minden egyes oldalnál végig lehet majd nézni az összes hirdetést, és archívumot hoznak létre a politikai hirdetéseknek. Plusz azoknak az embereknek a számát, akik a biztonságon és a védelmen dolgoznak meg fogják duplázni a következő évben. 10.000-ről 20.000-re. Ennyivel több ember fogja vizsgálni a politikai témákat, a gyűlölet beszédet, a zaklatást és az egyéb kényes tartalmakat. Meg a Mesterséges intelligencia, aminek szintén komoly szerepet szánnak a biztonság megerősítése során.
Marketing szempotnból fontos, hogy megint kiemelte Zuckerberg a videó szerepét. Úgy látja, hogy a videó növekedése lesz az egyik legfontosabb trend. Ugyanakkor a videók még inkább passzív tartalomfogyasztást jelentik a legtöbb embernek, de ezen változtatni szeretne a Facebook. Azt szeretnék, ha minnél aktívabb lenne a videó fogyasztás, ami egyébként a Live videókná jól is látszik, hiszen itt 10-szer több interakció születik átlagosan, mint egy „hagyományos” videó esetében.
Volt szó persze az Oculusról, a az új adatközpontokról, és sok minden másról, de a fókuszban az volt, hogy a Facebook él és virul, és a profitnál fontosabb a közösség védelme.
Értékelés:
Örülünk a szép számoknak, és örülünk annak, hogy a Facebook egyre komolyabban veszi a felelőssségét. Worldpeace.