Magyarok a közösségi médiában 2017 elején

Az új év kezdetén érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon.
Ebben egyrészt a közösségi hálózatok saját adatai segítenek, másrészt a MediaQ kutatása, amit a decemberi rendezvényünkön már megismerhettek a résztvevők.

Facebook: 5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint. Gyakorlatilag megállt a növekedés.

Instagram: 1,1 millió magyar használja a platformot, ami egyébként a Facebook tulajdonában van.

Ezek a Facebook saját adatai. A többi platform adatairól nincsenek a rendszerekből származó saját adatok, ezért a MediaQ számai következnek.

Magyar felhasználók a legnagyobb közösségi oldalakon és üzenetküldő platformokon. Forrás: MediaQ

Magyar felhasználók a legnagyobb közösségi oldalakon és üzenetküldő platformokon. Forrás: MediaQ

Messenger: 4,671 milliónyi magyar üzenget a régi Facebook chat-en.
Nem véletlen, hogy ennyire oda kell figyelni ennek az itt futtatható botokra és a platform a hirdetési lehetőségeire.

YouTube: 3,849 millió magyar mondta azt, hogy használják a YouTube-ot. Főleg a fiatalok néznek itt vicces videókat és hallgatnak zenéket.

Pinterest: 946 ezer magyar, többségében nők.

LinkedIn: 715 ezer magyar használja a professzionális közösségi hálózatot.

Twitter: 582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.

Snapchat: 493 ezer, 25 év alattiak első sorban

Whatsapp: 355 ezer, 15-30 közötti

Viber: 225 ezer, 30-40 közötti nők

Google+: 196 ezer magyar, inkább üzleti felhasználó. Valószínűleg azok vannak itt többségben, akik a keresőoptimalizálást akarják támogatni a Google saját platformjával, ami néhány éve még szép időket élt meg.

Foursquare: 143 ezer magyar, 20-40 évesek , utazáshoz használják

Meetup: 99 ezer, 25-35 éves techie-k

Van még pár másik platform is a MediaQ kutatásában, itt tudjátok megnézni őket.

A felhasználói számok mellett érdekes az online töltött idő megoszlása.
2016 év végén 203 percet töltöttek el a felhasználók online, naponta.

Mennyi időt töltenek el a magyarok online? Forrás: MediaQ

Mennyi időt töltenek el a magyarok online?
Forrás: MediaQ

Persze ez változik korosztályonként, de még az 50 feletti generáció is 120 percet van online, a Z generáció pedig 348 percet. Naponta.

Az eltöltött idő aránya is érdekes.
Ennek 30,8%-át a Facebook teszi ki, 9,8%-át a YouTube, 8,5%-át valamilyen chat program (elsősorban nyilván Messenger), 6,3%-át az Instagram, 27%-át weboldalak böngészése, 13%-át e-mailezés.

Az online töltött idő megoszlása különböző platformok között. Forrás: MediaQ

Az online töltött idő megoszlása különböző platformok között. Forrás: MediaQ

Pár dolgot azonban érdemes észrevenni.
Egyrészről azt látjuk, hogy a Facebook több időt visz el, mint a web. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról, hogy amikor mobilon kattintunk a Facebookon egy weboldalra, akkor a Facebook saját böngészője jön be (vagy Instant Cikk formátum), vagyis a weben töltött tényleges idő valószínűleg több a mértnél.

A másik amit érdemes végiggondolni, hogy nem mindegy, milyen korosztály a célcsoport.
A Z generáció kérszer annyi időt tölt el valamilyen chat programban, mint e-mailezéssel. Náluk ráadásul kisebb a Messenger aránya valószínűleg.
Az Y-nál (20-35) a chat és az e-mail közel van egymáshoz, de még mindig a chat vezet, az X-nél (36-49) azonban egyértelműen az e-mail dominál, a Baby Boomereknél (50-69) pedig alig van chat.

Ez hát a közösségi média állapota 2017 elején.
Új kampányok, új megjelenések tervezésénél, figyelembe kell venni, hogy sok platform közül okosan kell választani, mert nagyon mellé lehet lőni.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)