Beszólt az osztrák Aldi a Facebookon. A magyar pedig visszavágott

Délután, az osztrák-magyar EB meccs kapcsán nem csak a két ország szurkolói heccelték egymást.
Az Aldi Magyarország és a Hofer Osterreich is beszólogatott egymásnak a Facebookon.

Az úgy kezdődött, hogy az osztrákok támadtak:

“Mérkőzésnap! Ma játszunk a magyar szomszédaink ellen. 🙂 Ki fog nyerni? ALDI Magyarország”

A hazai leányvállalat nem hagyta szó nélkül:

“Hello. Ajánlunk nektek egy pár akciós papírzsebkendőt, a meccs után szükségetek lesz rá. ”
És belinkelte a weboldaláról papírzseb kendőt.

Persze nem hagyhatták szó nélkül a választ a sógorok sem:

“Hello kedves kollégák Magyaroszágról! Ez kedves, de tartsátok meg inkább magatoknak. ”

Azonban ekkor történt valami: egy külsős, a Tempo Taschentuch (Tempo papírzsebkendő) is beszállt a beszélgetésbe:

“Ha ma nagyobb adag papírzsebkendőre van szükségetek, ne habozzatok kapcsolatba lépni velünk!”

Végül a Hofer Östereich rövidre zárta a dolgot:

“Kérjük küldjétek el a magyar kollégáinknak, ha elfogyna az Alba & Co. zsebkendőjük.”

A teljes beszélgetés ebben a posztban olvasható:


Kedves, kis tét nélküli élcelődés, ami szerethetővé és élővé teszi a márkákat. Ráadásul remek gerillamarketing megoldás.
Jó látni, hogy van ilyen. Bár természetesen az EB kapcsán, főleg a győztes meccs után sok márka készült speciális kommunikációval.

Ez volt egyébként az első este a magyar Facebookozók között, amikor úgy tűnik, végre volt értelme a hashatag-eknek, bár ez elsősorban az EB főszponzorának köszönhető, aki játékot hirdetett, hogy annak az országnak a színeire festi az Eiffel toronyt, amelyiknek a rövidítését a legtöbben használják a közösségi médiában. Ennek, és a hozzá tartozó média visszhangnak köszönhetően a #HUN hashatag-et majdnem 100.000-en használták. Egyébként hasonlóan jól teljesített az #egyekvagyunk is, amit 85.000-nél több posztban használtak a Facebookozók.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)