Magyarok és az üzenetküldő platformok

Ahogy a múltkor a közösségi hálózatokat, most az üzenetküldő platformokat nézzük meg részletesebben, ismét az NMHH kutatására alapozva, amiről itt tudtok megnézni egy összefoglalót.

A harmadik legnagyobb közösségi platform felhasználói számot tekintve Magyarországon a Messenger (a Facebook és a YouTube után), ami az üzenetküldők között az első helyen végzett. Minden más jelentősen le van maradva tőle.

Azonban fontos észrevenni, hogy az üzenetküldő rendszerek korfája jelentős eltéréseket mutat. Sokkal változatosabbat, mint a közösségi platformoké.

Jól látszik például, hogy ahol a Messenger gyengül, ott erősödik a Skype (most már értjük, mit jelent a Skype-nagyik kifejezés, ugye? 😉 ). Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy mire a Messenger bevezette a videóchat funkciókat, egy generáció már hozzászokott a Skype-hoz. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Skype bármelyik korcsoporban erősebb lenne, mint a Messenger, hiszen a Facebookhoz tartozó csevegőplatform Magyarországon verhetetlen. De a korfákat elemezve látni, hogy a Messenger az 50 fölötti korosztályban gyengül, pont ott, ahol a Skype erősödik. Bár az utóbbi felhasználói bázisa nem közelíti meg a Messengerét.

Maga a Viber elég kiegyenlített képet mutat, a fő felhasználói köre az 50 alattiak között van.
Külön izgalmas az Instagram Direct, a képmegosztó platform saját üzenetküldője, amelyik itthon a fiatalok körében erősebb, mint a Whatsapp.

Amikor azon gondolkodtok, miért fontosak az üzenetküldők, és melyik korcsoportot hol lehet elérni, akkor ezek az adatok hasznosak lesznek.

Mit gondoltok a részletekről?