Magyarok és a közösségi hálózatok

A múltkor már csemegéztem az NMHH kutatásából, aminek keretében részletesen felmérték a hazai internetezők szokásait. Itt megtaláljátok összehasonlítva a hazai adatok függvényében a legnagyobb platformokat.

Azóta az NMHH munkatársai részletesebb adatokat is adtak, amiknek a segítségével pontosabb képet kapunk a hazai piacról. Ebben a cikkben a közösségi hálózatokat nézzük meg, a következőben pedig az üzenő platformokat.

Ha az öt legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi platformot elemezzük, nem kérdés, hogy a Facebook a legnagyobb, a YouTube a második. A harmadik helyen azonban az Instagram van, míg a negyedik és az ötödik helyen követi őket az Indavideo/Indafilm valamint a Videa.

Mindenképpen érdemes több dolgot észrevenni ezeken az ábrákon.

Egyrészről azt, hogy amikor közösségi médiáról beszélünk, szinte kizárólag csak külföldi platformokról esik szó. De nem szabad elfelejteni a hazai felületeket sem, ha valaki tömegeket akar minél szélesebb körben elérni.

A másik, ami azt gondolom, hogy fontos az az életkori sajátosságok. A Facebookot a legtöbb magyar használja, 89% az átlagos heti használat de a 39 év alattiak 90%-nál többen használják a platformot.

A YouTube átlagban hasonlóan jó számokat hoz, de 50 év fölött jelentősen lemarad a Facebooktól.

Az Instagram egyértelműen a 20 alattiak platformja (20 év alattiak 74%-a használja)..

Viszont fiatalokból a két hazai videós platformon is viszonylag sokat lehet utolérni.

Ugyanakkor az is elgondolkodtató, hogy az öt legnagyobb között csak egy általános jellegű közösségi hálózat van, az összes többi vizuális tartalomra, három pedig videókra épít. Persze nem szabad elfelejteni, hogy maga a Facebookon is hódít a vizualitás, itt is sokkal eredményesebbek kommunikáció szempontból a videós és a képes tartalmak.

Ha ezeket az adatokat megemésztettétek, jöhetnek az üzenőplatformok! 🙂

Addig írjátok meg, mit gondoltok a különböző platformok összetételéről!