Bővült az automatikus cimkézés a hirdetéskezelőben


A Facebook adta, a Facebook elvette.
Ez sokszor előfordult már, többek között a dinamikus url paraméterekkel. De úgy tűnik, most visszakapjuk ezt a rendkívül hasznos funkciót.

Ok, tudom, nem ez lesz a legtöbbeket érdeklő téma, pedig nagyon hasznos azoknak akik hirdetnek, hiszen nagyban megkönnyíti a hirdetéskezelést és a mérést is.
Lássuk miről van szó!

Ha Facebook hirdetést hozol létre a hirdetéskezelőben, és az automatikus elhelyezést választod, nem fogod tudni, a forgalom melyik felületről érkezik. Mobilról? Instagramról? Marketplace-ből?
Ebben segített egy rövid ideig a dinamikus url paraméterek használata, amikkel egyszerűsödött a dolgunk, hiszen csak ezeket kellett megadni, és máris megjelentek a különböző Facebook-os felületek például a Google Analytics-ben.

Aztán az új URL paraméter készítő megjelenése előtt, kivezette a Facebook ezt a funkciót, de most néhány hirdetési fiókban elkezdett feltűnni, ahogy ezt a következő képen is láthatod.

A hirdetés struktúrához tartozó elemek azonosítója és neve már régóta bent van az URL Builderben, de szerencsére megjelentek az elhelyezéshez kapcsolódók is.

Nézd meg a hirdetéskezelődet, Nálad is van-e, ha nincs, akkor pedig érdemes letesztelni azt, hogy kézzel megadod a következő kódokat, hátha így is működik.

Dinamikus URL paraméterek Facebook elhelyezések követésére:
{{site_source_name}}
{{placement}}

Használni egyébként úgy lehet őket, hogy a saját webcímed mögé berakod a különböző dinamikus paramétereket, például ezeket a paramétereket:
utm_source={{site_source_name}}&utm_medium={{placement}}&utm_campaign={{campaign.id}}&utm_content={{ad.id}}

így:
https://kozossegikonditerem.hu/?utm_source={{site_source_name}}&utm_medium={{placement}}&utm_campaign={{campaign.id}}&utm_content={{ad.id}}

Reméljük hamarosan újabb dinamikusa elemekkel bővül a lista (pl. célzásokhoz kapcsolódónak nagyon örülnék), addig is teszteljétek le, nálatok működik-e és írjátok meg a tapasztalataitokat!