Miért jobb a négyzetes képarány a hirdetéseknél?

A hétvégén írtam már róla, hogy a hirdetéseknél ezután az 1:1-es képarány lesz a javasolt a fekvőhöz képest.
A téma kapcsán sokan felháborodtak, hogy megint változtat a Facebook, probléma lesz, ha bevezeti a weboldalaknál is, mert nehezebb optimalizálni, stb. Ezekben van is igazság, nehéz tagadni.

Ugyanakkor érdemes végiggondolni, tisztán hirdetői oldalról mit kapunk?

Ma szembe jött velem az első hirdetés, amit azonnal elkezdtem tesztelni, amikor megkaptuk az új funkciót. Mellé raktam egy sima, fekvő képet használó hirdetést.

Bal oldalon az új, négyzetes képméret a hirdetéseknél. Jobb oldalon a "hagyományos".
Bal oldalon az új, négyzetes képméret a hirdetéseknél. Jobb oldalon a „hagyományos”.

Azt hiszem magáért beszél a kép: a négyzetes képméretű hirdetésekkel egyszerűen több helyet foglalunk (asztali és mobil verzióban egyaránt). A négyzetes kép a 13 colos laptopomon nem fért ki, az alsó 30-40 pixel lemaradt, plusz nem látszik a linkhez tartozó alsó blokk sem.

A fekvő képnél pedig nem csak ráfér a teljes hirdetés, de rögtön látjuk a következő posztot is.

Ezért mondja azt a Facebook, hogy nagyobb átkattintási arányt mértek a négyzetes képeknél. Ez teljesen logikus: több időt tudnak eltölteni ugyanazzal a hirdetéssel a felhasználók, több idejük van felfogni, nagyobb esély az aktivitásra. De nem akarom túlmagyarázni.
Persze, ha sales-es lennék, azt mondanám, hogy 25%-kal több pixel ugyanazon az áron. 🙂

A lényeg: érdemes áttérni a négyzetes képekre, mert jó eséllyel növelni fogjuk a hirdetéseink eredményességét. Legalábbis azoknál a usereknél, akik a legújabb Facebook appot használják.

Persze vannak más trükkök is a hirdetések eredményességének növelésére, ezekről Haladó Facebook hirdetéséi tréningünkön lesz szó. Kattintsatok és jelentkezetek! 🙂