2 milliós bevétel 60 ezer forint hirdetési költségből egy egyszerű stratégiával

A hirdetési költség közel 40-szeresét hozta az egyik ügyfelünknél futtatott kampányunk, ami konkrétan azt jelenti, hogy a Facebookon elktöltött 60.000 forintnyi hirdetési költség 2,3 milliós bevételt hozott három nap alatt egy női sportruházat webáruháznál.

Jól hangzik, és sokan gyaníthatnak mögötte bonyolult stratégiát és speciális megoldásokat, pedig a helyzet ennél jóval egyszerűbb volt. A részleteket, célzásokat, beállításokat el tudjátok olvasni itt, de lássuk a főbb lépéseket!

1. Új emberek elérése, akik még nem ismerik a márkát, nem ismerik a termékeket, de valószínűleg a célcsoportba tartoznak. Vagyis itt a kapcsolatépítés történt a potenciális célcsoporttal. Persze ez a lépés is eredményezett vásárlásokat, de a cél nem ez volt. Hanem az, hogy a célcsoport tagjai minősítsék magukat, és hagyjanak nyomokat.
Hiszen aki kattint a hirdetésre, aki eltölt bizonyos időt a weboldalon, azt valószínűleg érdekelnek a termékeke, ráadásul rákerülnek a remarketing listákra.  Itt az egy vásárlóra eső hirdetési költség 2200 forint volt.

2. Azok újbóli elérése eladási céllal, akikkel már van kapcsolatunk. Vagyis eljuttatjuk azokhoz a temrékeinket, akiket korábban már “megszereztünk”, akikkek már ápoltuk a kapcsolatot korábban. Konkrétan a Facebook oldal rajongókat és a bejegyzésekre reagálókat raktuk célcsoportba, és őket szólítottuk meg konverziós kampányokkal. Az eredmény itt már sokkal jobb volt, az egy vásárlóra eső hirdetési költség 363 forint volt.

3. A koronát természetesen a dinamikus remarketing tette fel a kampányra. Hiszen akik jártak már az ügyfelünk webáruházban, akik nézegették a termékeket, kosárba rakták őket, de nem vásároltak, ők a legjobb célcsoport. A dinamikus remarketing pedig a legjobb megoldás arra, hogy újra az orruk alá dugjuk azt a terméket, amin korábban már gondolkodtak. Nem véletlen, hogy itt lett a legjobb az egy hirdetési költségre eső eredmény, hiszen itt már csak 307 forint volt a konverziós költség.

Volt más tanulsága is a kampánynak, például az, hogy nem kell feltétlenül része lenni egy országos akciónak (itt pl. kuponnapnak) ahhoz, hogy kihasználjuk az ilyenkor megnövekedett vásárlási kedvet.

De a lényeg, hogy ha eredményesen szeretnénk eladni, ne egy lépésben, egy hirdetés típussal, és egy célcsoporttal dolgozzunk. Használjunk több lépést, amire egy jól bevált módszer a 4K, vagyis a Kapcsolat építés + Kapcsolat ápolás + Konverzió + Követés.

Ebben a kampányban az első 3K elég komoly eredményt hozott. Építsd fel Te is hasonlóan a stratégiádat, és használd ki a marketingben rejlő erőt!

rgadmin
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)