A Messenger és a magyarok [elemzés 2018.08.]

A Messenger használókról nem régóta vannak hivatalos adataink, hiszen ezek a Facebook hirdetési rendszeréből származnak (nem úgy, mint a Facebookról, vagy az Instagramról). Lássuk először őket, aztán pedig értelmezzük is, miket lehet velük kezdeni.

A Messenger korfájából jól látszik, hogy viszonylag kiegyenlített a felhasználói kör.

A Messengert mindenki használja
A Messengert mindenki használja

Gyakorlatilag mindenki használja, nagyjából olyan arányban, ahogy az a hazai internetfelhasználóktól elvárható. Ha azonban megvizsgáljuk a nemeket, érdekes arányokat tapasztalunk.

Itt már látunk érdekes eltéréseket, amiket érdemes kicsit megvizsgálni közelebbről, ahogy az adatok forrását is.

Jelentős eltérés van a férif és a női Messenger felhasználók között
Jelentős eltérés van a férif és a női Messenger felhasználók között

Ahogy a grafikonból látszik, a 18-34 korosztálynál minimális többségben vannak a férfiak. 35 fölött viszont egyértelműen a nők dominálnak számosságukat tekintve.

Úgy tűnik, a középkorú és az idősebb hölgyek szívesebben használják csevegésre a Facebook korábbi üzenetküldőjét (mobilon).

Aki figyelmesen olvas, észrevehette, hogy az előbb zárójelbe tettem a mobil szót, de nem véletlenül.
A Facebook ugyanis csak azokról árul el információkat, akiket hirdetésekkel megszólíthatunk. Ez a Facebookos és az Instagramos adatoknál nem volt gond. A Facebooknál azért nem, mert ott minden felületen van hirdetés, Instagramnál pedig azért, mert azt szinte csak mobilon használják. A Messenger viszont más.

Mivel Messenger hirdetés csak mobilon jelenik meg, a Messengert viszont asztali környezetben is sokan használják, így a fenti adatokat ennek függvényében érdemes kezelni. Éppen ezért a fent jelölt 4,1 milliónál jóval többen, egyes felmérések szerint 5,5 milliónál többen használják a Messengert Magyarországon. De ahogy említettem, a Facebook csak a hirdetési rendszerén keresztül ad részletes infókat a felhasználókról.

A következő cikkben a Facebookon platformjainak érdekesebb hirdetési felületeit fogjuk vizsgálni, de érdemes megnézni a részletesebb Facebook és Instagram felhasználói adatokat is.