Új üzleti modellek a Facebookon

A Facebook a közelmúltban több olyan megoldást is bejelentett, amik új üzleti lehetőségeket rejtenek. Ezek közül a legfontosabb az előfizetés a Facebook videóknál és az előfizetés a csoportokban.

A témát ebben az élő videóban jártam körül, de következzen egy kis szöveges összefoglaló a funkciókról, utána pedig arról, miért olyan fontosak ezek a lépések a különböző szereplőknek!

Előfizetés a videóknál

Ezzel a funkcióvak a videós tartalomgyártók tudnak egy új megélhetési lábat kialakítani, hiszen megtehetik azt, hogy bizonyos videókat csak azoknak tesznek elérhetővé, akik előfizetnek a csatornájukra.

Nem elsőként lépett be erre a piacra a Facebook, hiszen YouTube is megrpóbálkozott már vele többször, de működik hasonló az esportra kitalált Twitch-nél és persze a Patreonnál is.

A Facebookon a tervek szerint úgy fog működni, hogy a videós csatorna üzemeltetőinek lehetőségük lesz arra, hogy egyes videóikat csak azokkal a követőikkel osszák meg, akik előfizetnek. Az előfizetési díj 5 dollár lesz, amiből a Facebook – legalább is a tesztidőszakban – nem fog külön díjat levonni. Viszont az alkalmazás áruházak, amelyikeknél ez alkamlmazáson belüli vásárlásként fog jelentkezni, valószínűle igen. Ez elsősorban „influencereknek” van kitalálva.

Előfizetés a csoportokban

Itt a Facebook csoportokat kiegészítő funkcióról van szó, aminek a segítségével a csoport tagoknak lehetőségük lesz előfizetni egy csoporton belül az admin által meghatározott díjra, ami 5 és 30 dollár között lehet.

Itt már nem csak videókhoz, hanem bármilyen exkluzív tartalomhoz hozzáférhetnek majd az előfizetők.

Ez azoknak a cégeknek van kitalálva, akik olyan exkluzív tartalmakat szeretnének megosztani, ami elég értékes ahhoz, hogy ezért fizessen a közösségük egy része. Diéta/fitnesz csoporttól a coachon át a mély- pszichológiai témákon keresztül láttunk már olyan csoportokat, amik valamilyen – szürke – megoldás segítségével eddig is kértek pénzt a Facebookos csoport tagságért. Hamarosan ez már tisztán is megoldható lesz.

Kinek miért jó ez?

  1. A Facebooknak nyilvánvalónak tűnik: több bevétele lesz. Ami tényleg várható, bár ha az alkalmazásboltok viszik el a díjak nagyobb részét, nem ez lesz a legfontosabb. De tény, ha a reklámokon kívül máshonnan is tud értelmezhető bevételt produkálni, akkor talán csökken az a nyomás, aminek következtében egyre több hirdetést jelenít meg a különböző platformjain.
    Plusz ha tud egy jó bevételmegosztásos modellt kínálni az influencereknek, jobban magánál tudja tartani a felhasználókat.
  2. Az influencerek azért jó, mert a videós tartalmaikat ezentúl közvetlenül a Facebookon is megjeleníthetik, hiszen innen is számíthatnak közvetlen bevételre.
  3. Jó nekünk, felhasználóknak, mert értékesebb tartalmakra számíthatunk, és talán megáll a hirdetési felületek növekedése a különböző platformokon.

A témához kapcsolódó videót itt tudod megnézni: