A fizetős Facebook megérkezett. …ez pedig mindenkinek jó.

Időről időre felröppent a hír, amiben a fizetős Facebookkal riogatták az ártatlan felhasználókat és a Facebooktól egyre jobban függő cégeket. Ezek persze mindig kamunak bizonyultak.

Eddig.
Legalább is nagyjából.

A héten ugyanis két olyan előfizetői modellről is lerántotta a leplet a Facebook, ami azt igazolja, lesznek olyan tartalmak a Facebookon, amikért hamarosan fizetni kell. Ha inkább megnéznéd a témáról készített videót, IG TV csatornánkon megteheted, de a lényeget ide is leírtam.

Az egyik ilyen a videós téma, amiről ebben a hírcsokorban olvashatsz. E szerint cégek, marketingesek, infulencerek indíthatnak hamarosan előfizetős csatornákat a Facebookon. Pontosabban megtehetik azt, hogy a tartalmaiknak egy részét csak azoknak engedik megnézni, akik hajlandóak előfizetni.

Közben pedig kiderült az is, hogy a Facebook teszteli az elődizetést a zárt csopotoknál is.
Ezeknél az az elképzelés, hogy a csoport adminok 5 és 30 dollár közötti előfizetési díjat kérhetnek, amiért cserébe exkluzív tartalmakat nyújtanak. Ebben a koncepcióban bárki lehet elvileg csoport tag, de az előfizető tagok a csoporton belül kapnak valami pluszt az adminoktól.

Ez jó! Mindenkinek! 

De komolyan.
Egyrészt előfizetéses csoportok már évek óta vannak a Facebookon, de egyfajta szürkezónaként működtek eddig, hiszen a Facebook szabályaiba nem nagyon fértek bele, ezért trükközni kellett. Az igény tehát megvan a cégek oldaláról, a fizetési hajlandóság pedig létezik a felhasználók oldaláról.

Másrészt ez talán (nagyon erősen talán) azt is jelentheti, hogy mivel a Facebooknak lesz más bevételnövelési lehetősége, nem kell minden felületet elárasztania a reklámokkal.

Egyelőre a videós előfizetést és a csoportban történő előfizetést is szűk körben teszteli a Facebook, de valamilyen formában biztos el fog jutni a szélesebb körhöz is előbb-utóbb.

A témáról született összefoglaló IG TV videónkat megnézhetitek ezen a linken, vagy itt beágyazva:


Ti mit gondoltok a témáról?
Mit gondoltok róla adminként? Indítanátok fizetős csoporto vagy videós csatornát?

És mit gondoltok felhasználóként? Fizetnétek Facebookon megjelenő tartalomért? Esetleg már most is előfizetők vagytok valamilyen csoportban?

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)