Búcsú a FB hirdetés célzásoktól? Nyugi, valószínűleg csak bug.

Először kb. egy hónapja értesített minket a Facebook, hogy néhány hirdetésünknél használt célzással nem tudunk tovább dolgozni. Először azt hittem, megint a Partner kategóriákról lesz szó, de aztán kiderült, hogy teljesen „hétköznapi”, érdeklődés alapú, vagy éppen demográfiai célzások nem működnek tovább.

Mostanában újabb értesítési/figyelmeztetési kör élesedett, és megint meglepő, hogy milyen célzási kategóriák nem működnek. Hogy leegyszerűsítsük, gyakorlatilag semmi, ami érdeklődés demográfia, vagy viselkedés alapú. 🙂 Szóval semmi amihez a Facebook biztosította az adatot.

Nincs olyan célzás, amit most használni tudnánk. Valószínűleg bugról van szó.
Nincs olyan célzás, amit most használni tudnánk. Valószínűleg bugról van szó.

Ennek alapján ez egy elég komoly bugnak tűnik, hiszen olyan, mintha minden Facebookos adatot lekapcsoltak volna. Reméljük hamarosan „meggyógyul” a rendszer.

Viszont a korábbi, egy-egy kategóriát érintő korlátozásokra tovább is számítani kell.
Ennek oka valószínűleg az, hogy a GDPR átállás során a Facebook bekérte a felhassználói jóváhagyásokat és valószínűleg ennek arányai alapján állított le néhány célzási lehetőséget.
De a mostani nagy tiltás vélhetőleg nem erről szól, viszont valószínűleg ehhez az átálláshoz kapcsolódik.

Reméljük minél hamarabb megoldódik, és többet meg fogunk tudni a helyzetről.

Egyébként kollégáim jelezték, hogy a figyelemztetésektől függetlenül elindultak a hirdetések, jönnek az eredmények is. Szóval mindenki nyugodjon meg (le 🙂 ).

Azért maradjatok velünk, ha lesz friss infó, frissítjük a cikket! 🙂

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük