A sztorik felemelkedése

Ha közösségi médiáról beszélünk, sokaknak a Facebook, egyre többeknek az Instagram jut az eszébe. De szinte mindenkinek valami feed (hírfolyam vagy képfolyam) ugrik be, ha a közösségi média kommunikációs felületeiről van szó.

Pedig a kommunikáció egyre jobban áthelyeződik a feedekből egy másodlagos felületre, a sztorikba.
Hogy érzékletes legyen a fókusz változása, érdemes megnézni ezt a diagramot, amit a Facebook osztott meg az F8-on. Jól látszik, hogy a legtöbb kommunikáció üzenetben történik. De érdemes észrevenni, hogy a sztorik olyan dinamikusan fejlődnek, hogy idén több kommunikáció fog zajlani sztorikban, mint a feedekben.

2018-ban a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat

2018-ban a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat

Ez pedig új kihívások elé állítja a cégeket, hiszen a sztorik más megközelítést igényelnek, más a kommunikáció stílusa, máshogy kell gyártani a tartalmat, és itt már egyértelmű a vertikális formátum jelentősége. Mindezt úgy, hogy ha videót készítünk, az max 15 másodperces lehet, és a legtöbb sztorti 24 óra múlva eltűnik.

Közben persze rengeteg előny is van, hiszen itt mienk a teljes képernyő, sok interaktív elemet lehet belerakni, és láthatólag a felhasználók egyre több időt töltenek el ezzel a felülettel.

Vagyis ha még nem használsz sztorikat, itt az ideje!
Itt az ideje, hogy megismerd a formátumot, és azt, hogyan lehet egyszerűen (videós) tartalmat gyártani erre a felületre. Ebben egyébként segít Kreatív Videós Műhely tréningünk is. Jelentkezz most!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)