F8 2018: tapasztalatok és élmények

Egy hete ért véget a Facebook 2018-as fejlesztői konferenciája, de az élet azóta sem állt meg, naponta jönnek az újdonságok. Mégis ideje egy szöveges összefoglalót is tartani, mert az idei F8-on is számos olyan érdekességet mutatott be a legnagyobb közösségi platformokat üzemeltető cég, amik rövid és hosszú távon egyaránt fontosak lehetnek a marketingben. A helyszínen készített összes videót a Facebook oldalonon egy playlistben megtalálod, de jöjjenek most a fontosabb témák felsorolása!

Mi a jövő?

A jövő rövid távon az egyre több vizualitás valamint a kiterjesztett valóság megismerése és kipróbálása. A live-ok és a panorámák használata az értékesítésben és a márkaépítésben, valamint a különböző platformok közötti integráció. Közép távon pedig a kiterjesztett valóság illesztése mindenféle marketing eszközhöz, hosszú távon pedig a virtuális valóság alkalmazása.

Így foglalhatnánk ösze a tanulságokat pár mondatban, akit a részletek érdekelnek, ezt a videót ajánlom:

Live 360

A live-ok alkalmazása ma már hétköznapi dolog. De a 360 fokos, körpanorámás éló közvetítések használata is lehetne az, hiszen elég olcsó eszközöket is lehet már hozzájuk használni. Például az Insta 360 ONE kamera ára csupán 360 euró, de ugyanettől a cégtől Android telefonhoz már 150 euró alatit eszköz is elérhető. Az eredményt élő közvettésben pedig itt nézhetitek meg:


Persze egy Live 360 fokos közvetítés nem indokolt mindig, ki kell találni, mi az a koncepció, amit ezzel jobban lehet illusztrálni, mint egy sima live-val.

Kiterjesztett valóság

Ez az, amit egyre több felületen fogunk viszontlátni, hiszen az, ami eddig csak a Facebook kamerájába működött, Messengeren és Instagramon is elérhető lesz, és komoly üzleti lehetőségeket is rejt.

Erről a Forbes.hu-ra írt cikkemben részletesebben is van szó, de érdemes megnézni ezt a videót, amelyik megmutatja, milyen lehetőségeket rejt a technológia egyrészt az arc felismerésének, másrészt az üzleti folyamatok kibővítésének köszönhetően.

De érdemes megnézni ezt a videót is, amelyik azt mutatja be, hogy a Facebook kamera képes lesz felismerni, milyen környezetben vagyunk, és ennek megfelelően előkészített kiterjesztett valóság elemeket fog felajánlani.

Virtuális valóság

Bár még jövőnek tűnik, a Facebook egyre nagyobb erőket fektet a virtuális valóságba. Az ok elsőre talán furcsának tűnik, hiszen ez az alap megoldásoktól idegen területnek látszik. De valójában nem erről van szó. A virtuális valóság hosszú távon komoly időt rabolhat el a felhasználóktól, ez pedig a Facebook üzleti eredményére negatív hatással lehet. Kivéve, ha a cég maga is élen jár a technológia bevezetésében. Egyrészt erről olvashatsz bővebben ebben a forbes.hu-s cikkemben, de más okokról is írok, amiért fontos Zuckerbergéknek ez a terület.

Mesterséges intelligencia

Ez egy olyan terület, ami csupán érdekesnek tűnik, de sokan azt gondolhatják, hogy nem lesz közük hozzá. A helyzet azonban az, hogy a mesterséges intelligenciát ma már mindenki használja, maximum nem tud róla. Mesterséges intelligencia segít eldönteni, milyen posztokat láss, ez segít a támadások kivédésében, a kiterjesztett valóságban. Szóval sok helyen a mindennapi (facebookos) életünkben. Ha érdekelnek a részletek a témában, ide kattints!

Ezek voltak a legfontosabb területek, de ennél persze sokkal több volt.

Egy átfogóbb összefoglalót a fontos újdonságokról ebben a cikkben, egy részletesebb listát pedig itt találsz.

Magáról az eseményről, a hangulatról, a helyszínről, és a San Franciscoi tapasztalatokról itt írtam részletesen, de érdemes megnézni ezt a videót is, amelyikben a kiállításba kapsz betekintést.

Ha pedig még több videó érdekel a témában, ez a frankfurti repükőtéren készült, még az odaút során, ez pedig az búcsú, amit az óceán partján, Santa Claraban egy vidámpark mellett, fóka “ugatás” közepette készült. 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük