2017: a Facebook utolsó jó éve?

A Facebook bemutatta a 2017 utolsó negyedéves számait, ami egyben az egész éves jelentése is volt.
Ebből kiderült, hogy a 2,13 milliárd felhasználóval rendelkező közösségi hálózat 40 milliárd dollárnál több bevételt termelt, és az is, hogy a hirdetési bevételek 89%-a a mobilnak köszönhető.
Nem is értem, miért van még asztali verziója a platformnak. 🙂
Persze az sem mindegy, hogy naponta 1,4 milliárd ember, az összes felhasználó 2/3-a naponta használja a rendszert.

Zuckerberg elmondta, hogy a céljuk, hogy átalakítsák olyanra a rendszert, ahol a passzív időtöltés helyett jelentősségeljes kapcsolatok alakulnak ki az emberek között. Már az előző negyedévben is olyan változtatásokat csináltak, amik kevesebb virális videót mutattak meg a felhasználóknak. Az ilyen változásoknak köszönhetően már most is napi 50 millió órával csökkent a Facebookon töltött idő. Az idén bejelentett változásoknál további csökkenésre számíthatunk.

Bär Zuckerberg szerint ezekel a változásokkal erősebb lesz a közösség és az üzlet is hosszú távon. Azonban felmerül a kérdés, hogy az oldalon eltöltött idő csökkenése miatt könnyen előfordulhat, hogy megáll a bevételek évek óta tartó dinamikus emelkedése, és a 2017 lesz a Facebook utolsó igazán jó éve?

Hamarosan kezdődik a Facebook sajtótájékoztatója, ahol további részletekre számíthatunk az utolsó negyedévet, az elmúlt évet és a jövőt tekintve is.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)