Facebook hirdetési költségek változása [kutatás]

Aki régebb óta hirdet a Facebookon, az a saját bőrén érezheti, hogy drágultak a költségek.
Nem elég, hogy többet kell hirdetni, az árak is emelkedtek, nem véletlen, hogy a cégek elbizonytalanodnak a Facebookos jelenlét létjogosultságával kapcsolatban.

Annak érdekében, hogy ne csak érzésről beszélhessünk, 15 hirdetési fiók, két éves adatait vizsgáltuk meg. A számokról volt szó Live közvetítésünkben is, amiben 43 percnél kezdődik az erről szóló rész.

Tekerd 43 perchez a videót, mert ott kezdődik a hirdetési árak változásáról szóló rész.

 

A napokban lefrissítettem a kutatást, hogy lásuk a teljes két évet. Ennek alapján azt látjuk, hogy az elérés (1000 ember elérése) közel háromszorosára emelkedett, a CPM (hirdetések megjelenítése 1000 alkalommal) pedig 2,8-szorosára 2016 január és 2017 december között.

Érdekes önmagában az is, hogy miért nőtt jobban az elérés költsége a megjelenés költségénél, hiszen ezek akár párhuzamos tendenciát is mutathatnának.

Facebook hirdetési kölrségének változásai az elmúlt két évben
Facebook hirdetési kölrségének változásai az elmúlt két évben

Az elérés növekedését megmagyarázza az egyre növekvő hirdetői verseny, hiszen egyre többen jönnek rá, hogy hirdetni kell. Ez persze a megjelenés költségét is növeli. Viszont a felhasználói szám nem emelkedik. A fejlett országokban inkább stagnál.

Ugyanakkor a Facebook ügyesen nyitja meg az újabb és újabb hirdetési felületeket. Hiszen néhány éve még csak asztali környezetben, a jobb oldali sávban lehetett hirdetni, ma már 12 különböző felületen jelentethetünk meg hirdetéseket, asztali és mobil felületeket különszámolva pedig közel 20 elhelyezésben gondolkodhatunk. Vagyis a nagy hirdetői igény, és a lassan növekvő felhasználói szám ellenére több hirdetési felület van, mint korábban. Ez okozhatha azt, hogy a CPM kicsit kisebb arányban nő, mint az elérés.

 

Az emelkedő hirdetési költségeknek persze senki nem örül, de nem jelentik feltétlenül azt, hogy a Facebook, mint hirdetési felület kevésbé térülne meg. De tény: a korábbi eredmények eléréséhez sokkal kreatívabban és hatékonyabban kell használni a Facebookot általában és a hirdetési megoldásait is.

Ehhez egyfajta szemléletváltásra van szükség a hirdetők körében. Ezt a Facebook folyamatosan próbálja edukációval elérni. Például kutató cégekkel együttműködve folyamatosan próbálják kifejleszteni, és megtanítani azokat a megoldásokat, amik a vásárlási és döntési folyamatokhoz jobban illeszkednek, mint a hagyományos átkattintás alapú megközelítés. Ennek is köszönhetőek az olyan hirdetési megoldások, mint a márkaérték emelkedés alapú optimalizálás, vagy a mobil platformhoz igazított teljes képernyős élményt nyújtó kreatívok.

De nyilván mindenkinek saját magának kell megtalálni azokat a kommunikációs megoldásokat és hirdetési módszereket, amik a saját cége, és célcsoportja esetén a megváltozott környezetben is működnek. Ehhez egyrészt újra kell gondolni a jelenléttel kapcsolatos stratégiát, másrészt el kell mélyedni a hirdetési megoldások részleteiben.

Előbbiben Facebook Marketing Restart tréningünk, utóbbiban Haladó Facebook hirdetési képzésünk segíthet. Jelentkezzetek arra, amelyikre nagyobb szükségetek van! 😉

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük