Az állatkert, a kiselefánt, a cukiság és a közösségi marketinges tanulságok

Néhány napja született a Fővárosi Állatkertben egy elefántbébi, aki azóta az Arun nevet kapta. A születésről készült videót, és a kiselefánt első napjait százezrek követik a közösségi média különböző platformjaira feltöltött videókon keresztül.

Erről beszélgettünk a TV2 Mokkában az Elefántkifutó mellől.

Természetesen a tévéadásban nem a szakmai szempontok voltak fókuszban, ezért két dolgot most jobban kiemelénk, amit a Fővárosi Állat- és Növénykert kommunikációjából bárki tud hasznosítani.

  1. Változtatos kommunikáció több platformon, ami betekintést nyújt olyan helyekre, ahova az ügyfelek általában nem jutnak el.
  2. Az érzelem a kommunikációban mindig hatékony.

Ha megnézzük az Állatkert Facebook oldalát, YouTube csatornáját, akkor látjuk, hogy sok olyan különböző poszt és videó van ami kedvet csinálhat ahhoz, hogy élőben is meglátogassuk az állatokat.

Ok, tudom, erre sokan mit mondanak: “de az én cégem nem egy állatkert, kit érdekel egy …. (ide helyettesítsd be a könyvelőirodát, az autószerelő műhelyt, egy asztalos műhelyt, a kisboltot, bármit)”.

Ez igaz, de nem is kell állatkertnek lenni. Minden cég, minden munka tud érdekes lenni. Nem hiszed? Gondolj bele, hány tévécsatorna él abból, hogy minden nap valami unalmasnak tűnő szakmáról csinál  műsort. Favágókról, fafaragókról, motorszerelőkből, vagy éppen abból, hogyan készül a csavar meg a fogkefe. Nem sztárokról, színházról vagy állatkertről, hanem teljesen hétköznapi szakmákról, vagy arról, hogyan készülnek hétköznapi tárgyak. Szóval nem kifogás, hogy azért nem engedünk bepillantást a kulisszák mögé, mert túl hétköznapiak vagyunk.

Az érzelem is hasonló téma.
Nyilván az állatkert szerencsésebb helyzetben van, mert könnyebben tud több fajta érzelmet használni a kommunikációban. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy egy asztalos, egy könyvelő iroda, vagy egy étterem nem tud érzelemre építő posztokat, képeket vagy éppen videókat használni.
Csak nyilván ők általában nem a cukiságra kell, hogy építsenek, de a kíváncsiságot és a vágyat mindenki tudja használni.

Szóval lessetek el kommunikációs ötleteket akár az állatkerttől! 😉

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)