Új egyéni célközönségek a láthatáron!

Az egyéni célközönségek a Facebookon a legjobban használható célzási megoldások egy bizonyos szint után. A szint pedig nem költés szintet, vagy vállalatméretet jelentenek, hanem azt, hogy melyik vásárlási fázisban található embereket szeretnéd elérni.

A beépített célzások (demigráfia, érdeklődés, stb.) ugyanis csak addig igazán hatékonyak, amíg az emberek érdeklődését szeretnéd felkelteni. Egyre közelebb kerülsz a konverzióhoz, annál inkább érdemes folyamatokat építeni. Ebbe pedig az egyéni célközönségek segítenek a legtöbbet.

A Facebook pedig egyre intenzívebben fejleszti ezeket a lehetőségeket.
Csupán pár hete, hogy bevezették az esemény alapú egyéni célközönséget, és az offline vásárlás alapú célközönséget, alig pár hónapja adták hozzá az Instagram Business fiókhoz kapcsolódó egyéni célközönségeket, és már is itt vannak az újabb lehetőségek.
Pontosabban még nincsenek itt, mert még csak béta tesztek keretében jelentek meg pár hirdetőnél, de az utóbbi időben egyre több izgalmas fejlesztésbe láttunk bele. Íme néhány:

Egyéni célközönség az offline tartózkodási hely alapján

Vagyis nem annak alapján, hogy rákerült-e valaki az offline konverziós listádra a vásárlása után. Annak alapján, hogy a telefonja tudja, hol van, Te pedig megadhatod, hogy a vállalkozás helyszíned látogatóiból készítsen célközönséget a Facebook. Legalább is majd megadhatod, mert pár hete teszteli a Facebook a lehetőséget, de még csak pár USA hirdetőnél.

Egyéni célközönség a tartózkodási idő alapján

Ok, a fordítás talán nem szerencsés, ugyanis Dwell time-nak nevezi a Facebook, és azt érti alatta, hogy ameddig nézi valaki a hirdetésedet. Vagyis nem biztos, hogy kattint. Csak nézi!

Új egyéni célközönség opciók. Alig várjuk, hogy kipróbáljuk! :-)
Új egyéni célközönség opciók. Alig várjuk, hogy kipróbáljuk! 🙂 Forrás: socialmediatuday.com

Ez pedig egy fontos elem, ugyanis sok olyan csoport van, aki kifejezetten inaktív Facebookon, aki csak nézi, követi, de soha nem lájkolna. Ezt a tulajdonságot a hírfolyam algoritmusnál is figyelembe veszi a Facebook, és úgy tűnik, gondolkodik azon, hogy célközönség képző módszerként is bevezesse. Nem tudjuk mikor, reméljük minél előbb. Üzleti célcsoportoknál kifejezetten hasznos lenne.

Egyéni célközönség link megosztás alapján

Ez is izgalmas lehetőség. Kifejezetten azokból tudunk célközönséget készíteni, akik a mi tartalmainkat a Facebookon osztották meg. Nem világos, hogy ez csak a Facebookos posztjaink és hirdetéseink megosztására vonatkozik, vagy a weboldalunk megosztására is. Ez utóbbi még érdekesebb lenne. Ez is tesztelés alatt van jelenleg.

Látjuk, hogy egyre többet ad vissza a Facebook azokból az adatokból, amiket rólunk, illetve a célcsoportjainkról összegyűjt. Lesznek itt még érdekességek, ha ennyire bele fognak menni a részletkben. Nekünk már csak az a dolgunk, hogy a különböző célzásokat és egyéni célközönségeket jól építsük folyamatokba.

Ha ez érdekel, gyere el haladó Facebook-hirdetési tréningünkre, aminek fókuszában a folyamatokban rejlő lehetőségek lesznek. Csatlakozz itt!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük