Kreatívok elhelyezésének optimalizálása

A Facebook sokáig arra törekedett, hogy a kreatívokat egységes arányúra szabja a különböző felületein. Ez egészen jól ment addig, amíg csak Facebookon belül jelentek meg a hirdetések, de ahogy az Instagram, és a Messneger képbe került, egyre jobban bonyolódott a helyzet. Amint pedig megjelentek a Storie hirdetések, plusz kiderült, hogy mobilon az álló formátumú videó a hatékonyabb, Zuckerberg csapata elveszítette ezt a csatát.

Eltérő képarányok a különböző megjelenési felületen. És ez még nem is az összes...

Eltérő képarányok a különböző megjelenési felületen. És ez még nem is az összes…

Eddig egyetlen megoldás volt arra, hogy a kreatvjainkat a különböző elhelyezésekhez tudjuk optimalizálni: minden egyes különböző oldalarányú elhelyezéshez különböző hirdetéssorozatotkat kellett készíteni. Ez azonban nem csak munkában jelentett többet, a napi költségkeret is korlátozást jelenthetett. Mostantól egyszerűbb lesz a dolgunk.

A Facebook bevezeti (hamarosan) a kreatívok elhelyezésénel optimalizálását.
Eredeti nyelven Placement asset customization a neve a funkciónak  (magyar fordításban pedig objektumok optimalizálása elhelyezés alapján).

Hirdetés szinten kiválaszthatjuk, melyik kreatívot melyik elhelyezéshez kapcsoljuk

Hirdetés szinten kiválaszthatjuk, melyik kreatívot melyik elhelyezéshez kapcsoljuk

A különböző arányú kreatívok elhelyezésének optimalizálásával kapcsolatban két helyen végezhetünk beállítást. Az egyik a Hirdetéssorozat szint, ahol az Elhelyezés szerkesztésnél ki lehet választani, hogy csak azokat az elhelyezéseket szeretnánk használni, ahol tudunk optimalizálni.

A másik pedig maga a hirdetés kreatív szint, ahol egy képes és egy videós formátumoknál tudunk több leetőséget megadni. Miután hozzáadtunk az első képet vagy videót, rá kell kattintani a “Használj eltérő képet/vedeót néhány elhelyezésnél” gombra, és fel kell tölteni a megfelelő reatívokat a megfelelő elhelyezéshez.

A megoldás egyszerű, de van néhány megkötés.
Az egyik, hogy csak egy képes és egy videós formátumnál használhatjuk. A másik pedig az, hogy a funkció egyelőre nem használható minden hirdetés típusnál.
További infók erről az optimalizálás fajtáról itt érhetők el, a különböző felületekhez tartozó képek és videók oldalarányait pedig itt tudjátok megnézni.

Összefoglalva itt az ideje ennek a firssítésnek, bár ha sok felületre szeretnénk optimalizálni, továbbra sem lesz könnyű dolgunk a kreatívok előállításával. De legalább a hirdetés létrehozás egyszerűsödik egy kicsit.

A funkciót a Facebook természetesen most sem egyszerre adja oda mindenkinek, fokozatosan fog megjelenni a különböző hirdetési fiókokban. Ti már találkoztatok vele?

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)