Megérkeztek a hirdetések: vége a Messengernek?

2012: megjelenik a promote post, és a hírfolyam hirdetés
“Még több pénzt akarnak lehúzni rólunk, itt az ideje elhagyni a Facebookot”
“Az emberek utálni fogják a sok hirdetést, el fogják hagyni a Facebookkot”

2013: csökkentik az oldalak organikus elérését
“Hagyjuk a Facebookot, menjünk a Google pluszra!”

2014: elindulnak az autoplay videó hirdetések
“Most fog a Twitter elterjedni nálunk is a Facebook helyett. Mindenki utálni fogja már ezt a sok hirdetést.”

2017: elindulnak a Messenger főoldali hirdetései
“Ideje új üzenetküldőt keresni, senki nem fogja ezek után használni a Messengert!”

Az utolsó reakció volt az, ami miatt el kezdtem írni ezt a cikket.
Ugye érted miért?
Eddig bármikor új felületen jelentek meg hidetések, vagy változtattak valamit az algoritmuson, rögtön megjelentek a vélemények, hogy ideje új platformot keresni. Felhasználók tömegeinek távozását, céges oldalak ezreinek törlését vizionálták sokan.

Ehhez képest folyamatosan nő a felhasználói tábor, egyre több időt töltenek itt el az emberek, egyre több cég használja a Facebookot. Nem mellesleg egyre többen sikeresen.

Látszik, hogy a Facebook ügyesen egyensúlyoz a felhasználói igények és a cégek számára biztosított megoldások között. Ha azt látják majd, hogy nem működik a Messenger hirdetés, addig csiszolják, amíg elég jó nem lesz. Ahogy eddig is számos alkalommal dobtak már ki a kukába mindenféle szívfájdalom nélkül hirdetési megoldásokat, vagy felhasználói funkciókat.

Közben persze egye újabb és újabb felületen jelennek meg hirdetések, és még nem vagyunk az út végén. Talán meglepő, de a Facebook istálójában még mindig vannak olyan platfomrok, amiken nincs, vagy alig van hirdetés, de biztosak lehetünk benne, előbb utóbb azok is sorra kerülnek.

Mit tehetünk mi?
Felhasználóként nem sokat: itt vannak a barátaink az ismerőseink, valószínűleg maradni fogunk, esetleg egy-két beállítással finomhangoljuk a rendszert. Ha pedig jön egy áttörés egy másik platfromtól, amit a Facebook nem tud kezelni, akkor elszivárgunk. Bár… emlékeztek még a Google Pluszra?

Cégként már sokkal többet! Megtanuljuk az előnyünkre fordítani a rendszert, és a legtöbbet kihozni belőle. Ehhez persze a hirdetések hatékony megismerése elengedhetetlen. (…apropó van ehhez egy jó könyvünk, mondtam már? 😉 ).

De egyelőre nem látni azt, hogy a Facebook nagy hibákat követne el, és saját maga alatt vágná a fát.
Így, ha kidühöngte magát valaki a legújabb hirdetési megoldáson vagy elérés csökkentésen, itt az ideje, hogy visszatérjen dolgozni. 🙂

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)