Hogyan javíts a Facebook jelenléted hatékonyságán elemzéssel?

A Facebook régóta ad lehetőséget arra, hogy az oldalaink adatait ne csak a saját felületén, hanem akár valamilyen külső táblázatkezelőben is elemezzük. Tudom, sokaknak elkerüli a figyelmét, de az Elemzések (Insights) főodlalán van egy eldugott link, az exportálás, ahol le tudjuk tölteni az oldalunk adatait xls vagy csv fájlban.
Ez azonban nagyon macerás volt korábban. Nagyjából 600 oszlopnyi adat volt a táblázatban, amit végig kellett böngészni akkor is, ha nekünk csak 3 adatsorra lett volna szükségünk. Volt olyan táblázatkezelő, ami be sem tudta tölteni az összes oszlopot.

Az exportálásnál érdemes a saját sablon készítést választani. Így össze tudjuk válogatni, azokat az adatokat, amikből dolgozni szeretnénk.

Az exportálásnál érdemes a saját sablon készítést választani. Így össze tudjuk válogatni, azokat az adatokat, amikből dolgozni szeretnénk.

Szerencsére ennek vége.
Készített a Facebook ugyanis egy olyan felületet, ahol mi tudunk export sablonokat készíteni magunknak.
El tudjuk dönteni, hogy a rengeteg adat közül melyikre van szükségünk. Így ha például csak a napi organikus elérésünket szeretnénk ellenőrizni, akkor csak ezt az egy adatsort rakjuk bele. Ha pedig az oldalaink fizetett megjelenéseit, elérésit, videó megtekintéseit, akkor azokat.

Akár olyan fájlt is készíthetünk, ahol különböző füleken különböző adatsorok vannak, így tényleg egyszerűsödik a munkánk, hiszen könnyen testre tudjuk szabni az adatokat, amikből dolgozunk később valamilyen táblázatkezelőben.

Ok, tudom, hogy elsőre macerásnak és feleslegesnek tűnik, de érdemes elmélyedni benne, mert az organikus kommunikációt vagy akár a fizetett hirdetések hatását is könnyebben tudjuk javítani, ha ezeket az adatokat ügyesen használjuk.

Saját sablon minta: a fizetett elérések és megjelenések negatív hatásait tudjuk egyszerűen és gyorsan elemezni, ha csak ezeket az adatokat exportáljuk.

Saját sablon minta: a fizetett elérések és megjelenések negatív hatásait tudjuk egyszerűen és gyorsan elemezni, ha csak ezeket az adatokat exportáljuk.

Például létre tudunk hozni egy olyan sablont, amelyikbe berakjuk a fizetett posztokat, fizetet eléréseket, és a különböző negatív visszajelzéseket is. Így kiderülhet, hogy milyen negatív hatása lehet a hirdetéseinknek.
De ezer más eset van, ahol az egyéni sablon drasztikusan könnyíti a munkánkat.

Persze, ha ennyire nem vagy még mélyen benne abban, hogy a hirdetések hogyan támogathatják az oldalad, akkor hasznos, ha előtte elolvasod a Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? című könyvet, ami segít rendszerbe szedni a témát.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)