Több forgalmat visz a weboldalakra a Facebook, mint a Google kereső?

Érdekes kutatást mutatott be a Parsley azzal kapcsolatban, hogy mekkora forgalom érkezik a weboldalakra a különböző forrásokból. A teljes jelentés letölthető innen ingyen, regisztráció után.
Sokan azt gondolhatják, hogy forgalomterelésben még mindig a Google a király, hiszen ha valakinek kell valami, rákeres, és eljut a weboldalakra.

A helyzet a mérések szerint sokszor egészen más.
Ha a teljes piacot nézzük 2017 május 16-án, akkor a Facebook szállította a forgalom 40%-át, a Google keresőjéből érkezett 37%, a maradék 23% pedig minden máshonnan.
A Google keresőhöz hozzátartozik, hogy ebbe nem számolták bele az AMP oldalak forgalmát. A fordulópont egyébként valamikor tavaly nyáron volt, azóta a Facebook vezet.

Weboldalak külső forgalma a Parsley adatai alapján az elmúlt egy évben: a Facebook fokozatosan átvette a vezetést.
Weboldalak külső forgalma a Parsley adatai alapján az elmúlt egy évben: a Facebook fokozatosan átvette a vezetést.

Persze ez a teljes piacot jelenti.
Ha megnézzük az egyes témákat és iparágakat, akkor jelentős eltéréseket látunk.
Például az életstílus témájú oldalaknál a forgalom 87%-a köszönhető a Facebooknak, a helyi eseményeknél 61% jön a legnagyobb közösségi oldalról, a technológia tartalmú oldalaknál azonban már a Google kereső hozza a forgalom 61%-át, az álláskereső oldalaknál pedig 84% jön a keresőből.

A Statista összegezte a Parsley kutatását. Jól látszik, milyen jelentős eltérések vannak a különböző témák esetében
A Statista összegezte a Parsley kutatását. Jól látszik, milyen jelentős eltérések vannak a különböző témák esetében

Óriásiak tehát az eltérések, ezek az adatok pedig adnak egy kis áttekintést a piacról, és segít mérlegelni a saját oldalaink forgalmát is. Apropó! Nálatok milyen az arány? Mekkora forgalmat köszönhettek a Facebooknak és a Google keresőnek?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük