Eladni Messenger chatbottal?

Egy éve tartottam az első előadásomat, amelyikben a Messenger chatbotokról és a lehetőségeikról volt szó. Azóta fejlesztettünk több sajátot, volt amelyiknek a kommunikáció volt a feladata, volt amelyiknek konferencia támogatás. Most pedig tapasztalatot szerezhettünk a chatboton keresztül történő értékesítésben is egy pilot projekt keretében.

Múlt héten ugyanis elindítottuk KönyvesBotot, ami (aki? 🙂 ) a könyveinket és a könyvcsomagjainkat értékesítette Messengeren keresztül.
A projekt célja alapvetően az volt, hogy megnézzük a Messengeren keresztüli értékesítés technikai és folyamatbeli korlátait.

Mindegyikből találtunk eleget. 🙂
Elég csak azt végiggondolni, hogy a Shopify saját botjával kezdtük, aztán Chatfuel-be, folytattuk.
Bot verzióban a 3.0-ig jutottunk el, és két Facebook oldalt is “elhasználtunk”.
Közben persze nagyon sok érdekes részlet derült ki, és a Messenger, a Chatfuel és a Shopify sajátosságairól is nagyon sok érdekeset megtudtunk.
Volt olyan, amit sajnos nem tudtunk megvalósítani.
Ezek közül a legfájóbb az integrált fizetés. Ugyanis nem találtunk olyan chatbot platformot, amelyik a PayPalt integráltan kezelte volna (Chattypeople elvileg tudja, de a hangsúly itt az elvileg szón van), a Stripe, amit a Chatfuel kezel viszont nem érhető el magyar cégeknek. Amerikai vagy angliai cégek közül többen is próbáltak segíteni, de adminisztratív okokból ilyen gyorsan ez nem jött össze. Maradt a Webview-n keresztüli értékesítés, ami persze nem rossz, de nem az igazi. 🙂

KönyvesBot értékesít: lehet választani a termékek közül (bal oldal),  a beírt kifejezések alapján javaslatot tesz (középen), WebView segítségével pedig kezeli a fizetést.

KönyvesBot értékesít: lehet választani a termékek közül (bal oldal), a beírt kifejezések alapján javaslatot tesz (középen), WebView segítségével pedig kezeli a fizetést.

De jöjjön a lényeg, lehet-e értékesíteni Messengerben?
Röviden igen.
A konverzió 3,5% és 7,3% között alakult ez alatt az egy hét alatt.
A 3,5% az elindított beszélgetések és a vásárlások aránya, a 7,3% pedig az aktív felhasználók és a vásárlások aránya.

A helyzet azonban ennél is jobb.
Mivel két oldalra is kénytelen voltam feltelepíteni a chatbotot, és nagyon sokan segítettek a tesztelésben, ezért sok törölt és újra elindított beszélgetés volt, amit nem olyan egyszerű kiszűrni.
Így összességében elégedettek vagyunk.

A Messenger botok most nagyjából abba az állapotban vannak, mint 5 évvel ezelőtt a Facebook oldalak az appokkal kiegészítve: gyorsan és költséghatékonyan tudunk követőket (felhasználókat) szerezni, akikhez gyakorlatilag 100%-ban eljutnak az üzeneteink. Ugyanakkor úgy tűnik, a rendszer stabilitása is megközelíti az 5 évvel ezelőttit, hiszen akkor is sok problémával küzdöttünk fejlesztés oldalról.

KönyvesBot persze továbbra is működik, bár az akciók már nem élnek, itt ki tudjátok próbálni a Messengeres vásárlási folyamatot.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)