Bünteti a Facebook a rossz minőségű weboldalakat

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti.

A frissítés részeként a Facebook linkekhez tartozó weboldalak százezreit nézte végig annak érdekében, hogy beazonosítsa azokat, amiken kevés tényleges reklám van, cserébe pedig zavaró hirdetések tömege. Mesterséges intelligenciával elemezték ezeket a weboldalakat, és azokat is, amiket újként osztanak meg a Facebookon, hogy felismerhetők-e rajtuk rossz minőség jelei.
Ha egy újonnan megosztott linket úgy azonosítanak, hogy az rossz minőségű weboldalhoz vezet, akkor az alacsonyabban fog megjelenni a hírfolyamban, és lehet, hogy hirdetésben sem lesz használható. Azt remélik, hogy így kevesebb félrevezető, zavaró tartalom kerül a Facebookba.

Ahogy látjuk, ez a frissítés tulajdonképpen két fontos problémát hivatott kezelni. Egyrészt a csalódással járó Facebookozási élményt, másrészt a kamuhíreket is.

A Facebook oldalakra értelemszerűen hatással lehet ez a frissítés. Azok, akik minőségi weboldalra viszik az olvasóikat, lehet, hogy növekedést fognak tapasztalni a következő hónapokban, akiknek viszont a weboldala rossz minőségű, csökkenésre számíthatnak.

Mitől rossz minőségű egy weboldal a Facebook szerint?

Tulajdonképpen nagyon egyszerű kritériumokat határoztak meg:

Aránytalanul sok hirdetés a tartalom körül. Ez kifejezetten a hirdetésekre vonatkozik, nem pedig az olyan törvény által kötelező elemekre, mint a cookie beleegyezési layer, vagy a privát tartalom.

Szexualitást bemutató vagy sokkoló tartalom. Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasni a két idevágó szabályzatot (Szenzációvadász tartalom, felnőtt tartalom).

Rosszindulató vagy megtévesztő hirdetéseket tartalmazó weboldalak. Erről is a hirdetési szabályzat megfelelő részében érdemes tájékozódni.

Olyan popup hirdetések vagy közbenső hirdetések a weboldalon, amik zavarják a felhasználói élményt.

Ha más tartalom van a weboldalon, mint amire számít a felhasználó a kattintás során.

További részleteket a helpben lehet olvasni a témáról.

Egyrészről mondhatnánk, hogy ez teljesen érthető irány, ugyanakkor vegyük észre, hogy a Facebook tulajdonképpen kiterjesztette a hirdetési szabályzatát az internetre. Erőből próbálja lenyomni a saját szabályait a tartalomkészítők torkán.

Mit gondoltok, jó az irány?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)