Keresőmarketing Messenger botokhoz

A Messenger botok megtalálásában/felfedezhetőségében segít a Facebook oldalak beállítási felületének új blokkja.
Kulcsszavakkal, leírásokkal tudjuk ellátni a Messenger botunkat, ami egyrészt a Facebooknak szól, másrészt pedig segít a kategorizálásban, és a toborzásban is.
Egyelőr még nem jelennek meg a bevitt mezők sehol, de az elmúlt napokban megújult a Mesenger keresője asztali környezetben és mobilon is, plusz múlt héten az F8-on bejelentették, hogy hamarosan kapunk egy Felfedezés fület a Messenger alkalmazásba. Ezek az új információs elemek abban segítenek majd, hogy a Messenger botunkat a megfelelő felhasználók találják meg a különböző felületeken.

Néhány információs mező a Messenger botunkhoz. A cél: többen fedezzék fel, elsősorban a célcsoportunkból.

Néhány információs mező a Messenger botunkhoz. A cél: többen fedezzék fel, elsősorban a célcsoportunkból.

A következő mezők állnak rendelkezésünkre a Messenger botunk “keresőoptimalizálásban”:

1. Áttekintés (4000 karakter): ez a Facebooknak szól elsősorban. Leírja, hogy mit csinál a bot, és mit várhatnak tőle a felhasználók.
2. Kategóriák: két kategóriát állíthatunk be. Bár elsődleges és másodlagos kategóriáról van szó, a lehetőségek bennük ugyanazok, vagyis a másodlagos kategória nem az elsődleges tovább bontása, hanem inkább egyfajta pontosítás.
3. Kulcsszavak: maximum 10 darab, maximum 30 karakteres kulcsszót adhatunk meg.
4. Nyelv: értelemszerűen a chatbot nyelve
5. Összefoglaló: rövid, maximum 40 karakteres szöveg, ami a Felfedezés fülön és a keresésben jelenik meg.

Az adatok kitöltése után a Facebookon a sor.

Az adatok kitöltése után a Facebookon a sor.

Miután kitöltöttük a lehetőségeket, el kell küldenünk jóváhagyásra, a Facebook pedig majd teszi a dolgát.

A funkciónak előre örülök, remélem ennek segítségével nem fognak előfordulni olyan helyzetek, mint ami a bot ajánló bevezetésekor történt. Akkor ugyanis néhány nap alatt több száz embernek jelent meg a botunk, olyanoknak, akik egyáltalán nem tartoznak a célcsoportunkba, ezzel pedig rengeteg felesleges munkánk lett… és van tulajdonképpen most is.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)