Magyar fiatalok a közösségi médiában

Sokat ellentmondásos hírt olvasni arról, hogy a fiatalok melyik közösségi felületeket használják, melyikeket nem. Biztos Te is találkoztál már azzal a véleménnyel, hogy a fiatalokat a “Facebook már uncsi, inkább snapchat-elünk” hozzáállás jellemzi.

A tapasztalat és a mérések azonban mást mutatnak. Ez korábban kiderült a MediaQ kutatásából, amit a decemberi rendezvényünkön mutatott be, most pedig hasonló érdekességeket (is) látunk a Magyar Ifjúság 2016 kutatásban. Ebből én csak a közösségi médiát érintő témákat vettem ki, de az egész témát érdemes megismerni ebből a 100 oldalas PDF-ből.

Eszközök

A válaszadók 85%-a okostelefonnal rendelkezik, ami talán nem meglepő, 70%-uk telefonjához pedig internet előfizetés is kapcsolódik.

4 év alatt sokat változott a világ.

4 év alatt sokat változott a világ.

Mobil internet van szinte mindenki zsebében

Mobil internet van szinte mindenki zsebében

Internet vs. tv

Látszik, hogy a videós tartalomfogyasztás hogyan változik, érdekes kép derül ki a kutatásból:

“…a televízió erős pozíciója ellenére az internet egyértelműen átvette a vezető médium szerepét.
A 15–29 éves magyar- országi fiatalok 88 százaléka tekinthető napi internethasználónak, negyedük gyakorlatilag folyamatosan online van.”

TV vs. internet: az internet nyert

TV vs. internet: az internet nyer.

“Miközben a fiatalok 63 százaléka naponta néz televíziót, a ké- szülék és a televízióadás elválik egymástól. A megkérdezettek ötöde (19 százalék) gyakran néz televízióadást a televíziókészülék mellőzésével, harmaduk (32 százalék) a videotartalmakat zömmel nem lineáris televízióadás formájában fogyasztja. Leggyakrabban videotartalmakat lineáris televízióadáson keresztül a fiatalok alig fele (49 százalék) néz. Leginkább a 15–19 évesek használják ki a korszerű technika nyújtotta lehetőségeket. Esetükben 37 százalék azok aránya, akik számítógépen vagy laptopon, esetleg notebookon néznek videotartalmakat, okostelefonon pedig 10 százalékuk.”

Közösségi oldalak

Persze a fiataloknál is a Facebook dominál:

“A magyarországi 15–29 évesek több mint háromnegyede (79 százalék) tagja valamilyen internetes közösségi oldalnak, amely 2016-ban is leginkább a Facebook-ot jelenti. Mindezt jól jelzi, hogy a valamely közösségi oldalon regisztrációval bírók 80 százaléka naponta használja a Facebook-ot, míg a sorban következő Instagram napi felhasználóinak aránya 18 százalékot tesz ki. A közösségi oldalak használata korosztályonként jelentősen változik.”

Különböző közösségi oldalak használata a fiatalok körében

Különböző közösségi oldalak használata a fiatalok körében

“Az közösségi oldalakat leginkább szórakozásra és információszerzésre használják a fiatalok. Szórakozás céljából a fiatalok háromtizede (30 százalék) keres fel napi gyakorisággal online közös- ségi oldalakat. Legalább naponta 22 százalékuk általános információszerzés, míg 16 százalékuk a helyi hírekkel kapcsolatos tájékozódás céljával használja ezeket az oldalakat.”

Összességében pedig látjuk azt is, hogy okostelefon, internet és közöségi oldal nélkül nem élet az élet, legalábbis egy nap után.

Okostelefon, internet és közösségi hálózat nélkül nem élet az élet egy nap után.

Okostelefon, internet és közösségi hálózat nélkül nem élet az élet egy nap után.

“A  fiatalok számára az okostelefon, az internet-hozzáférés és a közösségi oldalak kiemelt fontossággal bírnak. Minden második 15–29 éves egy napnál tovább nem tudná nélkülözni az okostelefonját (54 százalék), az internetet (51 százalék) vagy az általa leggyakrabban használt közösségi oldalt (44 százalék).”

Ez hát a fiatalok “piaca”. Nem meglepő, de mindenképpen tanulságos.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)