Hogyan adj el tucatterméket ötletesen [esettanulmány]

Sok boltnak jelent problémát az, hogy ugyanazt a terméket árulják, mint a konkurencia.
Árral nagyon nem tudnak variálni, sőt, az is előfordulhat, hogy valami okból drágábbnak kell lenniük.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Természetesen ilyenkor is a Facebook, a közösség és a tartalom marketing lehet (az egyik) megoldás.

Erre mutatott az utóbbi időben két jó példát is a LEGO Store Budapest.
Bár ők némileg kivételezettebb helyzetbe vannak egy átlagos LEGO boltnál, gyakorlatilag ők is ugyanazt árulják, mint minden más webáruház. A kocka mindenhol kocka. A LEGO tulajdonképpen egy tucattermék, hiszen nem tudsz úgy bemenni  egy plázába, hogy ne legyen legalább három bolt, akinél megveheted ugyanazokat a dobozokat. Bár vannak olyan készletek, amit csak speciális boltokban lehet megvenni, interneten gyakorlatilag bármelyik elérhető rengeteg kereskedőnél.

A LEGO Store viszont több dolgot nagyon ügyesen csinál.
Rendszeresen tartanak például eseményeket, ahol ingyen lehet építeni a kicsiknek, meg persze a boltjaikban állandóan lehet legozni.

Speciális csomag "tucattermékből"

Speciális csomag “tucattermékből”

Amiért viszont most külön írok róluk az ez a termékcsomag.
Itt ugyanis arról van szó, hogy van egy “átlagos” termékük, amiből egy éve már készítettek egy motorizált verziót.
Így megmutatták, hogy tulajdonképpen bárki építhet magának egy távirányítható Wall-E-t.
De persze ez egy átlagos játékosnak macerás, hiszen ki kell találni hogyan rakja össze, nem biztos, hogy vannak hozzá plusz elemek, stb.

Most viszont elkészítettek egy videót, amelyikben részletesen bemutatják az építés folyamatát, ráadásul a boltjukban meg lehet vásárolni azt a 6 plusz elemet ami kell hozzá.
Egészen véletlenül karácsony környékén.

Részlet a videóból, ami lépésről-lépésre mutatja be a fontosabb részek összerakását. 10 perc a hossza, de ez alapvetően nem hiba, ugyanis ezt azok fogják majd végignézni, akik ennek segítségével rakják majd össze a készletet. A többiek csak bele-bele tekergetnek előtte.

Részlet a videóból, ami lépésről-lépésre mutatja be a fontosabb részek összerakását.
10 perc a hossza, de ez alapvetően nem hiba, ugyanis ezt azok fogják majd végignézni, akik ennek segítségével rakják majd össze a készletet. A többiek csak bele-bele tekergetnek előtte.

Ha valaki meg akarja lepni szeretteit, így nincs más dolga, mint bemenni a boltba, és kérni a motorizált Wall-E csomagot. Így jól jár az ajándékozó, mert egyszerű dolga van az egésszel.
És jól jár a bolt, hiszen ki fog bemenni egy másik boltba, hogy adjatok nekem egy olyan Wall-E csomagot, amit a konkurenciánál láttam?

Tulajdonképpen egy nagyon egyszerű dologról van szó.
– egy alap terméket tettek még izgalmasabbá, és egyszerűen elérhetővé.
– készítettek hozzá néhány speciális tartalmat (tartalommarketing, hoppá!).
– az egészet megmutatták a (vásárló)közösségüknek. Nem mellesleg karácsonykor.

Persze lehetnének jobban formázottak a posztjaik, és nem tudjuk, végigviszik-e a folyamatot, például készítenek-e remarketing hirdetéseket azoknak, akik megnézték a videót, de érdemes végiggondolni mindenkinek, aki “tucattermékeket” árul, hogyan lehet követni a példát.

Bár a LEGO kivételezett helyzetben van, mert játékról, hobbiról van szó, de máshol is alkalmazható ez a megoldás.
Szakácskönyveket áruló, vagy éppen konyhai kiegészítőket áruló boltok, fényképezőket, laptopokat, játékkonzolokat, tévéket és persze a rengeteg kézműves terméket kínáló üzletek is tudnak ilyen speciális csomagokat készíteni, amit vagy maguknak, vagy a szeretteiknek tudnak megvenni az emberek.

Csupán termékre, az azt népszerűsítő tartalomra, és a célzott terjesztésre van szükség a célcsoport körében.

Borítókép innen van.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)