Facebook oldal aktivitás alapú célközönség

Az egyik legjobban várt funkcióval bővült az egyéni célközönségek sora: Facebook oldalunkon történő aktivitás alapon tudunk listákat létrehozni.
Az első eleme már múlt héten megérkezett, ez volt a Facebook oldalnak küldött üzenet alapú célközönség, ami kell a Messenger hirdetésekhez.

Egyéni célközönség Facebook oldalon történő aktivitás alapján

Egyéni célközönség Facebook oldalon történő aktivitás alapján

Azonban időközben jelentősen bővült a lista. A következő egyéni célközönségeket tudjuk ugyanis létrehozni:

1. Az oldaladdal kapcsolatban aktivitást mutató összes ember
Ebbe beletartozik mindenki, aki felkereste az oldaladat, vagy a Facebookon vagy a Messengeren keresztül aktivitást mutatott az oldalad tartalmával vagy hirdetéseivel kapcsolatban.

2. Bárki, aki az oldaladat felkereste
Ebbe beletartozik mindenki, aki felkereste az oldaladat, attól függetlenül, hogy milyen műveletet hajtott végre.

3. A bármelyik bejegyzéseddel vagy hirdetéseddel kapcsolatban aktivitást mutató emberek

Ebbe csak az olyan emberek tartoznak bele, akik aktivitást mutattak egy oldalbejegyzéssel vagy hirdetéssel kapcsolatban. Aktivitásnak számítanak a reakciók (Tetszik, Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú, Dühítő), a megosztások, a hozzászólások, a hivatkozáskattintások és a galéria lapozásai.

4. Akik rákattintottak bármelyik felhívásgombra.
Ebbe csak az olyan emberek tartoznak bele, akik az oldaladon rákattintottak az ott megtalálható bármilyen felhívásgombra, például „Kapcsolat” vagy „Bolt megnyitása”.
5. Az oldaladnak üzenetet küldő emberek
Ebbe csak az olyan emberek tartoznak bele, akik üzenetet küldenek az oldaladnak. Ez kell a Messenger hirdetéshez.
6. Akik mentették az oldaladat vagy bármelyik bejegyzését
Ebbe csak az olyan emberek tartoznak bele, akik mentették az oldaladat vagy az oldaladon található bármelyik bejegyzést.
Sok lehetőség van tehát, bár egyik sem jó arra, hogy egy adott poszt olvasóit megcélozzuk, vagy kiszűrjük, azért így sokkal közelebb jutunk a megoldáshoz.
Hiszen ha például létrehozunk egy 1-2 napos célközönséget az első három lehetőség valamelyikével, akkor jól tudjuk szűrni az aktuális posztok hirdetésénél az embereket. Így újabb és újabb olyan emberekhez juthatnak el a hirdetett posztok, hiszen azok, akik valamilyen aktivitást csináltak, vagy meglátogatták az oldalt, kikerülnek a képből.
Persze így előfordulhat, hogy túl sok embert szűrünk ki, főleg, ha sok bejegyzést rak ki valaki, de ki kell kísérletezni, melyik kinek a legjobb.
Nagyon örülök a lehetőségnek, biztos, hogy a közeljövőben kipróbáljuk, az eredményekről pedig beszámolunk majd a Közösségi marketing 2017 szimpóziumon.
Ti mit szóltok hozzá?
Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)