Messenger újdonságok: új formátumok, és hirdetések

A Facebook kiadott egy izgalmas Messenger Platform frissítést, ami komoly változásokat hoz minden fronton. A Messenger botok még hatékonyabbak lehetnek az újdonságoknak köszönhetően.

Paraméterezett rövid linkek

A Facebook korábban bevezette az m.me rövidlink formátumot, ami a Messengerre viszi az érdeklődőket, akár offline formátumból is. Mostantól ezeket paraméterezhetjük, így kiderül, hogy a Messengerre érkező emberek, milyen forrásból érkeztek, ráadásul a paraméterek segítségével dedikált belépési pontokra vihetjük az embereket.
Így például ha egy szórólapon 20%-os kedvezményt adunk annak aki meglátogatja a linket, akkor a paraméterezett linken keresztül érkezőket egy olyan üzenete fogadhatja, ami erről a kedvezményről szól. Közben a többi ember, aki felveszi velünk a kapcsolatot nem látja ezt a kedvezményt.

Új lista sablon

A galéria szerű, vízszintes posztok alternatívája lehet az új, függőleges sablon, amelyik ugyanúgy több elemet tartalmazhat, de úgy, hogy nem kell jobbra görgetni.
Persze ez azzal jár, hogy az egyes elemeknek kevesebb hely jut, de sok esetben ez is praktikus lehet.

A bot ezentúl függőlegesen is tudja listázni a különböző tartalmakat.

A bot ezentúl függőlegesen is tudja listázni a különböző tartalmakat.

Checkbox plugin

Weboldalakba építhető plugin érkezett, aminek a segítségével például megoldható, hogy egy vásárlás nyomonkövetése, a tájékoztató levelek, stb. ne e-mailben érkezzen, hanem Messenget üzenetben, ha ezt kéri a felhasználó.

Weboldalon is el lehet indítani a Messengeres beszélgetést az új pluginnal

Weboldalon is el lehet indítani a Messengeres beszélgetést az új pluginnal

Hírfolyam hirdetések beszélgetés indításhoz

A hírfolyamban tudunk olyan hirdetéseket megjeleníteni, amik az embereket a Messengeres kapcsolatfelvételre ösztönzik.

Olyan hirdetések, amik a Messenger bothoz viszik a látogatókat.

Olyan hirdetések, amik a Messenger bothoz viszik a látogatókat.

Ráadásul tudunk strukturált fogadóüzeneteket készíteni (JSON segítségével), amikkel a hirdetésre kattintás után egyedi képek, linkek, funkciók fogadhatják a Messengerbe érkező látogatókat.
Egyébként furcsa, hogy ez az újdonságok között szerepel, hiszen már vagy egy hónapja használjuk.

Hirdetések Messengeren belül

Ez talán a legnagyobb újdonság, erre csak később számítottam.
Arról van szó ugyanis, hogy tudunk hirdetéseket megjeleníteni azoknak, akik a Messengeren felvették velünk a kapcsolatot, ráadásul ez a hirdetés Messengeren belül fog megjelenni.
Az egészhez kaptunk egy új egyéni célközönséget is.
Itt írtam erről külön.

Frissített fizetési megoldások

A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a PayPal/Stripe pároson kívül is tudjanak fizetési szolgáltatót választani a fejlesztők. Plusz egyéb fizetési frissítések is voltak, de mivel ezek jelenleg csak US Only zárt béta státuszban vannak, nem megyünk bele mélyebben, akit érdekelnek, itt vannak a részletek.

Bot információ a Facebook oldalak admin felületébe

A Facebook oldalak beállítási részében ezentúl megjelenik, hogy milyen bot van hozzáadva az oldalhoz, akkor is, ha nincs jogosultsága egy adminnak a bothoz. Látjuk azt is, hogy milyen jogosultságai vannak a botnak.

A Messenger platform most is nagyot ugrott.
Szerintetek melyik a legizgalmasabb újdonság?

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)