Megérkeztek a reklámok a Messengerbe

Őszintén szólva későbbre számítottam rá, de a Facebook nem cicózik, már be is dobta a mély vízbe a Messengerben megjelenő reklámokat a legújabb platfromfrissítés egyik elrejtett bejegyzésébe.
Talán a tőzsdei sajtótájékoztató negatív következményét szeretnék ezzel ellensúlyozni, hiszen a jó aktuális eredmények ellenére esett a Facebook részvények árfolyama, miután többször elmondták, hogy nem tudják a Facebook felületén belül növelni a reklámok arányát, ezért a következő negyedévben a növekedés lassulására számítanak.
Már pedig ha a Facebookon belül nem megy, ideje új reklámfelületeket keresni. Ja van is egy olyan, ahol még nem lehet hirdetni! A Messenger….

Hogyan készítsünk Messenger reklámot?

Elvileg csak API-n és Power Editoron keresztül indíthatják azok, akiknek a Facebook oldalukon keresztül már történik beszélgetés üzenetek segítségével.
Ugyanis Messenger reklámot csak azoknak jeleníthetünk meg (most még?) akik már felvették velünk a kapcsolatot.

Éppen ezért első lépésben kell készíteni egy egyedi célközönséget.
Hoppá!
Érkezett egy új, aktivitás alapú célközönség, ami azokat a felhasználókat gyűjti listába, akik kapcsolatba léptek a Facebook oldalunkkal Messengeren keresztül.

Új egyéni célközönség Messenger aktivitás alapján

Új egyéni célközönség Messenger aktivitás alapján

Innentől egyszerű a feladat:
Power Editorban a weboldal kattintás típust kell kiválasztani, ahol megadjuk a Messenger alapú egyéni közönséget.
Az elhelyezéseknél nyugodtan kiválaszthatjuk, hogy csak a Messengerben jelenjen meg a hirdetés, a kreatívnál az egy képes verzió szól nekünk, utána pedig a weboldal kattintás hirdetéseknél megszokott módon kell kitölteni a mezőket, amik azonban egy kicsit más formában fognak megjelenni.

Íme a Messengerben megjelenő hirdetés előnézete. Bal oldalon az Inbox nézet, jobb oldalon a Messenger üzenet. Bár a létrehozás a weboldal kattintáson alapul, a formátum a Messenger üzenetekhez igazodik.

Íme a Messengerben megjelenő hirdetés előnézete. Bal oldalon az Inbox nézet, jobb oldalon a Messenger üzenet.
Bár a létrehozás a weboldal kattintáson alapul, a formátum a Messenger üzenetekhez igazodik.

A dolog technikailag egyszerű, már futnak is a tesztjeink, amint lesznek eredmények, be fogunk róluk számolni. 🙂

Például a februári Haladó Facebook hirdetési tréningünkön, amire még kedvezményesen tudsz jelentkezni! 🙂

 

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)