1.8 milliárd ember Facebookozik

Sokszor azt gondolja az ember, hogy a Facebooknak nincs hova nőnie. De persze mindig van.
Az előző negyedéves adataihoz hasonlóan ismét növekedés van gyakorlatilag minden területen.

Felhasználók száma naponta.

Felhasználók száma naponta.

Lássuk a fő számokat listában!

– Naponta 1,179 milliárd ember Facebookozik ami kb. 4,5 %-os növekedés három hónap alatt. Ráadásul minden régióban.
– A felhasználók 66%-a Facebookozik minden nap, ugyanis összesen 1,788 milliárdan laknak már a közösségi hálózatban. Ízlelgessük kicsit. Gyakorlatilag 1,8 milliárd ember.
– Mobilról 1,091 milliárd ember Facebookozik. Naponta.
– Havi szinten 1,658 milliárd a felhasználók száma.
– 1,055 milliárd olyan ember van, aki csak mobilon használja a közösségi hálózatot.
– 7,011 milliárd dollár volt a cég bevétele ebben a negyedévben. Ennek kb. a fele Észak-Amerika.
– A hirdetési bevétel 6,816 milliárd dollár volt három hónap alatt.
– 3.89 dollárt érnek átlagosan a Facebook felhasználók hirdetési szempontból. Az európai felhasználók kicsit többet (4,6 dollár/fő), de ez messze elmarad az észak-amerikai számoktól, ahol egy embernek 15.08 dollárnyi hirdetést lehetett megjeleníteni.

A Facebook hirdetési bevétele 2016 harmadik üzleti negyedévében

A Facebook hirdetési bevétele 2016 harmadik üzleti negyedévében

Voltak más számok és trendek is amiket elárultak a tőzsdei jelentés kapcsán:

– Május óta négyszeresére emelkedett a Live-ot használók száma.
– Az Instagram Stories 100 milliónál több aktivitást ér el napi szinten.
– 4 millió hirdető van a Facebookon.
– 500.000 hirdető van Instagramon.
– 33.000 aktív bot van Messengeren
– 3 millió cég használt már videót a Facebookon organikus, vagy fizetett formában
– 60 millió cég használja a Facebook oldalak ingyenes funkcióit
– az Instagram üzleti profilokat pedig 1.5 millió vállalkozás

Ez nem Facebookos adat, de érdekes: az USÁban a kkv-k 35%-ának nincs weboldala. Többek között ezért tartja fontosnak a Facebook, hogy a mobil megoldásai (az oldalak és Instagram üzleti profil) jó szolgáltatásokat kínáljanak a cégeknek.

A tőzsdei bejelentés konferencia hívásán nagyon sok témáról volt szó a fentieken kívül is.
A videó volt az, amit talán a legtöbbet említettek, ami egyre fontosabb területet, ezért a Facebook is egyre jobban fókuszál rá mindegyik platformon.
Ugyanakkor a platformok között egyre fontosabb a Messenger, ami már több, mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik, és egy új kapcsolatot biztosít a cégek és az ügyfeleik között a Messenger botokon keresztül.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)