Amikor elárasztják a Messenger botot az ismeretlenek…

Az elmúlt napokban kb. 300 új ember talált rá a Messenger botunkra. Nagyjából a semmiből.
Mármint úgy értem, hogy nem fut hirdetés, nem volt hírlevél, nem tudunk semmi olyan megjelenésről, ami ezt indokolná.
Ami még furcsa volt, hogy a felhasználóknak nagyjából a fele nem iratkozott fel, sőt, nem is reagált az első üzenet után.

Néhányan pedig elég különlegesen fejezték ki magukat. Úgy szokták mondani, hogy nyomdafestéket nem tűrő kifejezéseket használtak, de talán célszerűbb lenne azt írni, hogy a robotunk belepirult volna, ha programoztunk volna neki érzelmeket. 🙂

Ahogy elkezdtem végigkattintani a profilokat, kiderült, hogy a felhasználók jelentős része 18 alatt van, a legtöbbnek semmi köze a közösségi marketinghez.
De itt előjött a chatbotok három előnye:

– láttam, ki, mire reagál, ki hol akad el,
– meg tudtam nézni a profilokat ( a nyilvános adatokat természetesen),
– meg tudtam kérdezni az embereket, hogyan kerültek ide.

Néhányan pedig válaszoltak.

Kiderült, hogy a Facebook bevezetett a Messenger appba egy ajánló funkciót, ahol kifejezetten botokat javasol a felhasználóknak. Így akik kíváncsiak, vagy unatkoznak, elkezdik végigkattintani a botokat.

Több felhasználó még printscreent is küldött az ajánlóról, ami valószínűleg egy teszt.

Több felhasználó még printscreent is küldött az ajánlóról, ami valószínűleg egy teszt.

Valószínűleg az ajánló valamilyen relevanciára épülhet, de mivel kevés másik magyar bot van, hamar kimerülhet a készlet, így gyorsan ránk találnak az érdeklődők. Akik viszont valószínűleg nem arra számítanak, amit végül kaptak. 🙂

 

Valószínűleg ezzel az ajánlóval – legalább is egyelőre – jobban járnak azok a botok, amik általánosabb célúak. Nekünk pedig végig kell gondolni a köszönő üzeneteket, amik jelenleg olyan emberekhez lettek igazítva, akik tudják, hogy miért és hova jönnek. 🙂

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)