Törj ki a Facebook célzások börtönéből!

A Facebook annyi adatot gyűjt rólunk, hogy a hirdetési rendszere talán a legtöbb lehetőséget kínálja arra, hogy elérd a célcsoportod. Megszámoltuk, több, mint 600 különböző célzási beállítás van.

Azonban a méret itt sem minden.
Hiába a rengeteg alapbeállítás (demográfia, érdeklődés, lokáció, stb.), ezek sok esetben korlátot jelentenek.
Remekül használhatók ugyanis, de általában csak a folyamat elején. Akkor, amikor azokat szeretnéd elérni, akik még csak gondolkodnak a problémájukon. Vagy azokat, akik még nem is tudnak, hogy van problémájuk.

Attól a pillanattól, hogy valaki már tudatosan keresi a megoldást, amikor már összehasonlít, amikor már a mérlegelési fázisban van, a demográfia, a földrajzi célzás, az érdeklődési kategóriák már nem nagyon segítenek. Ha valaki csak ezeket használja, korlátokba fog ütközni.

Ilyenkor más célzásokba kell gondolkodni.
Ekkor jön jól:

– a remarketing
– a lista alapú egyénicélközönség
– a videómegtekintés-, a lead-, és a canvas alapú célközönség.

Eltérő vásárlási fázishoz más-más célzási megoldásra van szükség
Eltérő vásárlási fázishoz más-más célzási megoldásra van szükség

Ezekkel ugyanis szét tudjuk választani a weboldalunk tartalma alapján, hogy melyik vásárlási fázisban található egy ember. Innentől fogva pedig olyan üzenetet tudunk írni neki, amire abban a pillanatban a leginkább szüksége van a továbblépéshez.

De van egy másik korlát is a Facebook céltásoknál.
Sok esetben ugyanis nem képes arra, hogy elég információt gyűjtsön az emberekről. Például azért, mert (még) nem találták fel azt a szenzort, ami egészségügyi adatokat fog nekik továbbítani. Vagy például azért, mert nem tudja felismerni egy adott szakma képviselőit.
Ilyenkor sem segítenek az alap célzások.

Ekkor a hasonmás közönségek segítenek, amik segítségével a saját forrásaink (remarketing, lista, aktivitás, rajongók) segítségével kereshetünk új adatokat.
Pontosabban keres nekünk a Facebook a saját big data technológiájának segítségével.

A célzások egymásra építése egy másik logikában
A célzások egymásra építése egy másik logikában

Remarketing, aktivitás alapú célzások, lista alapú célzások.
A jó bennük:
akárki elkezdheti őket használni, hiszen csak néhány gombnyomás a beállítás.

Ami pedig rossz:
akárki elkezdheti őket használni, hiszen csak néhány gombnyomás a beállítás.
Viszont nem a beállítástól működik, hanem a megfelelő szemlélettől, és a jó stratégiáról.
Ezen múlik, hogy mennyire hatékonyak ezek a célzások.

Éppen ezért tartjuk meg a Haladó Facebook hirdetési tréninget februárban.
Itt arról is lesz szó, milyen technikai beállításokra és stratégiai szemléletre van szükség a remarketing, az egyéni célközönség és a hasonmás közönség használatához.

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből, ismerd meg gyakorlatban ezeket a célzásokat, és érd el azokat a potenciális célcsoportokat személyreszabott üzenetekkel, akiket eddig még nem sikerült.
További információ és jelentkezés itt. Kattints!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük