Messenger Day: így lesz a hernyóból pillangó

Ma a magyar felhasználók is megkapták a Messenger új verzióját, amiben megjelent a Messenger Day funkció. Az, amit második termékében koppint a Facebook a Snapchatről.
Hiszen néhány hete Instagramnál jelentek meg azok a mindössze 24 óráig élő, folyamatba szervezett üzenetek, amiket a Snapchat már nagyon régóta használ.

Azonban egy új funkciónál több minden történt a Messengerbe, hiszen teljesen átalakult a felülete.
Megjelent a menüsorába (a hívások mellett) egy nagy gomb, amivel könnyedén lehet videót és fotót készíteni.

A Messenger Day egyszerű. A Messenger csapat egy kis üzenetben meg is mutatja a lényegét.

A Messenger Day egyszerű. A Messenger csapat egy kis üzenetben meg is mutatja a lényegét.

Olyan fotót és videót, amit aztán felcicomázhatunk kedvünkre ahhoz, hogy megosszuk az ismerőseinkkel. Rajzolhatunk rá, írhatunk, használhatunk matricákat, szóval csak a képzeletünk (és a jóízlésünk) szab határt a kreativitásunknak. A végén pedig eldönthetjük, hogy az elkészült művet publikáljuk a Napunkhoz, ahol csak 24 órán át lesz elérhető, esetleg elküldjük valamelyik ismerősünknek, vagy csak lementjük a telefonunkra.

A pillangó előbújt a bábjából

A korábbi egyszerű Facebook chatből a Messenger ma egy minden igényt kielégítő üzenetküldő és üzenet megosztó alkalmazás lett. Ahol már nem a szöveges üzenet van a fókuszban, hanem a korunk igényeinek megfelelően feltuningolt vizuális tartalom.
De ennél fontosabb a kommunikáció módja, felcicomázott képeket Facebookon is tudunk készíteni, a Messenger Day-hez hasonló funkció pedig Instagramon és Snapchat-en is van. Még is típusú felhasználóknak szólnak a Messenger újdonságai.

Olyanoknak, akinek például nincs kedve Facebookon a nagyvilággal megosztani az élményeit. Vagy olyanoknak, akiknek nem jön be az Instagram lifestyle stílusa, és nem tudnak követőket gyűjteni. Esetleg azoknak, akik nem tudják átérezni a Snapchat érzést. Persze ne felejtsük el azokat se, akik már évek óta a Messengert használják a privát kommunikációban, és néha az üzleti e-mailek helyett is.

A bal oldalon az átalakult felületen látszik, mennyire fontos a vizuális üzenet. A Hívások mellett, a szöveges helyett. Középen: az elkészült művet több módon is megoszthatjuk. Jobb oldalon pedig maga a csoda látható. Egy remek fotó matricákkal kiegészítve.

A bal oldalon az átalakult felületen látszik, mennyire fontos a vizuális üzenet. A Hívások mellett, a szöveges helyett.
Középen: az elkészült művet több módon is megoszthatjuk. Jobb oldalon pedig maga a csoda látható. Egy remek fotó matricákkal kiegészítve.

Összességében az új Messenger jól illeszkedik a közösségi hálózatok következő generációját képviselő megoldások sorába.
Itt az alap a kapcsolattartás az ismerősökkel. Nem a lájkok és a publicitás a cél, hanem az, hogy a számunkra legfontosabbakkal osszuk meg az élményeinket, és csak velük.

A Facebook így négy eltérő logikájú és célú közösségi média platformban is vezető  szerepet játszik, hiszen a Facebook, az Instagram, a Messenger és a Whatsapp mind a kapcsolattartásról szólnak, de a fókusz mindegyiknél különböző.

Közben persze a háttérben is nagy változások vannak, hiszen a Messenger Code-dal, a botokkal, és az egyéb üzenetküldési funkciókkal a cégek is új csatornát kaptak a célcsoportjukhoz.

A Messenger átalakulása jól illeszkedik a Facebook stratégiájába.
Kérdés, hogy a felhasználók mit fognak hozzá szólni. Mit gondoltok?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)