Megérkezett a bolt szekció az oldalakra

A Szolgáltatások után a Bolt szekciót (Shoping section) is egyre több oldal kapja meg, ami (ahogy ezt a neve is ígéri) a termékmegjelenítést teszi egyszerűbbé a Facebookon.
Mi már teszteljük, itt megnézhetitek élőben.
Nem egy webáruház, de több előnnyel is jár:
– a termékek megjelennek az oldal Timeline tetején mobilon és asztali környezetben is
– önálló menüpontban jelennek meg az összegyűjtött termékek
– az egyes termékeket önállóan is lehet publikálni a hírfolyamban
– az egyes termékeket lehet hirdetni
– a boltra fel tudnak iratkozni a felhasználók
– több képet és videót is fel lehet tölteni a termékekhez
– a feltöltött termékek bejelölhetők a sima posztokban is
– gyorsan jelenik meg a hozzá tartozó tartalom mobilon

Facebook bolt három lépése mobilon: a nyitó kép, termék a bolt szekcióban, és termék részletek.

Facebook bolt három lépése mobilon: a nyitó kép, termék a bolt szekcióban, és termék részletek.

Bolt létrehozása, és  termékfeltöltése

Keresd a bal oldali menü alján a kis kék feliratot!
Ha rákattintasz, csak el kell fogadnod a megfelelő szabályzatokat, és már kezdheted is a termékfeltöltést.

Több képet, videót és leírást adhatunk meg, plusz eldönthetjük, kiemelt termékről van-e szó, és azt is, hogy szeretnénk-e publikálni feltöltés után.

Több képet, videót és leírást adhatunk meg, plusz eldönthetjük, kiemelt termékről van-e szó, és azt is, hogy szeretnénk-e publikálni feltöltés után.

Egyszerű és logikus felület, amire figyelni kell, hogy a feltöltött termékekkel kapcsolatban a Facebooknak azért megvannak az elvárásai. Főleg a képekre kell figyelni:

– ajánlott méret: 1024×1024
– konkrétan a termék képét tartalmazza, ne ikonokat és logókat
– ne legyen rajta szöveg (pl. call to action, vagy promóciós kód)
– időleges leárazásra utaló információ
– vízjel, stb.

És persze nem lehet bántó, sértő tartalom, meztelenség, és az egyéb közösségi irányelveket és hirdetési elveket is be kell tartani. Az összes feltételt és ajánlást itt találod meg.

A posztokba megadhatunk ezentúl terméket is, ami a poszt alatt jelenik meg, illetve ha képről van szó, akkor a felületén.

A posztokba megadhatunk ezentúl terméket is, ami a poszt alatt jelenik meg, illetve ha képről van szó, akkor a felületén. Előny, hogy a termékkatalógust itt legalább tudjuk használni.

Ami a furcsa, hogy a boltba nem lehet felölteni termékkatalógust. Nagyobb webáruházaknál nehézkessé válik a bolt menedzsment ezzel a korlátozással.

Termék címkézése posztban

A bolt egyik kellemes “mellékhatása”, hogy nem kell direktbe terméket posztolni, és nem kell a bolt felületére vinni az embereket mindenáron, hiszen az egyes termékeket rá lehet jelölni a posztokra is.
A Bolt szekció bekapcsolásával ugyanis új ikonnal egészül ki a poszt felület, amit viszont nagyon kreatívan ki lehet használni.

Kép felületén megjelenő termék cimke, ami persze egyben link is. Ha valaki rákattint, a weboldalra jut.

Kép felületén megjelenő termék cimke, ami persze egyben link is. Ha valaki rákattint, a weboldalra jut. Élőben is kipróbálhatjátok itt.

Ami külön jó, hogy azokat a termékeket is be lehet jelölni, amik termékkatalógusban vannak megadva, nem csak azokat, amiket kézzel töltöttünk fel.
Plusz nem csak az új posztoknál lehet ezt megoldani, hanem a régieknél is, így ha a korábbi képeidnél, fotóalbumaidnál vannak termékek, akkor érdemes rajtuk végigmenni, és rájelölni őket.

Bolt teljesítményének elemzése

Ha már boltunk van, nem árt ha tudjuk, hogyan teljesít.
Ezzel kapcsolatban a Facebook oldal Elemzések (Insights) menüpontja segít, ami kiegészült egy “Bolt” menüponttal. Az adatok elég szűkösek, hiszen megjelenéseket és kattintásokat láthatunk. Persze ez is több, mint a semmi, de reméljük hamarosan bővül.

Bolt fizetés nélkül. (Egyelőre?)

Érdemes tudni, hogy a világ szerencsésebb részén nem csak termék megjelenítésre használható a bolt, hanem képes a fizetést is lekezelni a Stripe szolgáltató segítségével.
Nálunk egyelőre ez nem érhető el, így ha valaki szeretné megvenni a Facebookon nézegetett terméket, akkor őt át kell vinni a weboldalra. Kicsit félkarú óriás nekünk így a Shoping section. Teljeskörű webáruháznak semmiképpen nem tekinthető.
Éppen ezért a tartalommennyiséget, a képeket, a videót úgy kell összeállítani, hogy az igazodjon ahhoz, hogy lesz egy törés a folyamatban. Inkább az érdeklődésfelkeltésre és az átkattintásra kell fókuszálni, és erre kell felkészíteni a tartalmat.

Mi már feltöltöttünk pár terméket, tesztelni fogjuk a lehetőségeket.
Ti mit szóltok hozzá?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)